Comarch znalazł się wśród grona dwudziestu pięciu polskich marek, które aktywnie komunikują się w zagranicznych mediach społecznościowych. Biorąc pod uwagę liczbę wzmianek o krakowskim producencie systemów IT, Comarch uplasował się na 4 pozycji.

Wpisy na temat polskich marek w zagranicznych kanałach pochodziły głównie z Twittera, Instagrama, YouTube'a. W zestawieniu, wzięto pod uwagę tylko 25 polskich marek, jak zaznaczaj twórcy badania nie wszystkie marki, o których głośno w rodzimych mediach społecznościowych, prezentują się w zagranicznych kanałach.

Badanie zrealizowano w oparciu o dane zebrane i zestawione przez twórców narzędzia monitoringu Internetu Brand24.

Metodologia badania
Dane (wzmianki i wątki) analizowano w okresie od 1 do 31 sierpnia 2015 r. Marki wytypowano w oparciu o crowdsourcing. Internauci zgłaszali propozycje podmiotów do zbadania. Treści podzielono na kategorie tematyczne: Facebook, mikroblogi, bogi, fora, serwisy informacyjne, foto, wideo oraz pozostałe. Klasyfikacja treści była realizowana w oparciu o algorytm, analizujący sekcję meta wybranej strony oraz jej adres URL. Analiza sentymentu (wydźwięku) realizowana była ręcznie przez zespół analityków przetwarzających badane treści. Procentowe wskazania liczby treści pozytywnych i negatywnych dotyczą podzbioru wzmianek, w których zaobserwowano jakiekolwiek emocje, opinie. Z analizy sentymentu zostały wyłączone treści niezawierające jakiejkolwiek oceny, opinii, emocji.

Źródło: Brief for Poland, „Mapa polskich marek”, nr 10, 1.10. 2015.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza