Dwujęzyczny marketingowy Raport Roczny Comarch 2010 już dostępny
Historię rozwoju produktów Comarch, wyniki finansowe wraz z historycznym kontekstem, podsumowanie działalności firmy na rynkach światowych, prezentuje najnowszy Raport Roczny 2010 Grupy Kapitałowej Comarch.
Raport Roczny Comarch w przystępnej formie, na 130 stronach prezentuje profil firmy, jej działalność, politykę CSR. Comarch jako spółka corocznie przygotowuje dwie wersje swojego sprawozdania finansowego: raport giełdowy i raport marketingowy. Pierwszy, przeznaczony dla akcjonariuszy naszej spółki, inwestorów oraz analityków giełdowych ma stałą formę i spełnia wszelkie standardy Komisji Nadzoru Finansowego.
- Mając na uwadze naszych pozostałych partnerów w tym kontrahentów, dziennikarzy, analityków biznesowych czy potencjalnych klientów, staramy się corocznie wzbogacać raport marketingowy Comarch o nowe użyteczne treści - mówi Paweł Kozyra z Comarch, szef projektu Raportu Rocznego.
W rozmowach z potencjalnymi klientami, w odróżnieniu od tradycyjnych materiałów marketingowych, raport roczny uwiarygodnia oferującego dane produkty i usługi. Zawiera opinię biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego oraz audytowane dane finansowe.
W tym roku treści dodane to między innymi wkładka historyczna, zawierająca historię firmy i jej produktów, a także szczegółowe podsumowania 5 działających w ramach Comarch sektorów, które oferują indywidualne rozwiązania dla różnych dziedzin gospodarki. Nie zabrakło analizy działalności Comarch na poszczególnych rynkach na świecie: Stany Zjednoczone, Rosja, Francja, region DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria).
Na szczególna uwagę zasługuje także rozdział raportu zatytułowany Comarch w mediach i social mediach, który zawiera podsumowanie najciekawszych publikacji na temat firmy w prasie, radiu, telewizji, Internecie, jakie w 2010 roku znalazły się w mediach polskich i zagranicznych.
Raporty giełdowe są publikowane do końca kwietnia danego roku, marketingowe zazwyczaj miesiąc później. - Istotne jest więc by uwzględniać w nich również zmiany, które nastąpiły w firmach np. teleadresowe, czy zmiany właścicielskie tak, by nie tylko zawierały stan na 31 grudnia, ale i późniejsze zmiany użyteczne dla korzystających - dodaje Paweł Kozyra.
Raport roczny Comarch od kilku lat jest oceniany w ramach konkursu The Best Annual Report 2010 (Najlepszy Raport Roczny za rok 2010 wg MSSF/MSR) i zyskuje wysokie noty.
Comarch chce, by jego raporty miały jak największą wartość użytkową dla akcjonariuszy i inwestorów czyli taką, na podstawie której można podejmować decyzje inwestycyjne przy stosunkowo minimalnym ryzyku.