IRCenter i SoInteractive w ramach realizowanego projektu AdWatch.pl opublikowały raport, w którym szczegółowo przeanalizowano zjawisko kryzysu w mediach społecznościowych. Analiza skazuje elementy sprzyjające powstawaniu sytuacji kryzysowych, czynniki wpływające na jego dynamikę i przebieg oraz dostarcza informacji jak postępować, aby sytuacja kryzysowa nie szkodziła wizerunkowi marce.

Szybkie rozprzestrzenianie się informacji w sieci umożliwia przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej w Internecie. Jednak gdy internauci dzielą się między sobą negatywnymi informacjami lub opiniami, zwiększa się ryzyko wystąpienia sytuacji kryzysowych.

- Analiza wykazała, że w przypadku braku odpowiedniej reakcji negatywne skutki dla wizerunku marki są często większe niż nakłady przeznaczone na prawidłowo prowadzoną komunikację – mówi Marcin Krzosek, z agencji IRCenter, autor raportu. - Skutki kryzysu – choć zazwyczaj negatywne – zawierają elementy, które można spróbować wykorzystać na korzyść marki. Ważna jest umiejętność oceny sytuacji i skali kryzysu, bowiem jedna negatywna opinia nie musi powodować sytuacji kryzysowej - mówi Weronika Niżnik, z agencji IRCenter, autorka raportu.

- Okazuje się także, że monitoring opinii osób kreujących potencjalne zagrożenie dla reputacji marki umożliwia skuteczną modyfikację oferowanego produktu i stopniowe zwiększanie wartości marki - mówi Tomasz Sawicki, Strategy Manager SoInteractive, autor raportu.

Pełny raport można pobrać >>

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza