Ukraina na nowo
Ukraińcy wybrali nowego prezydenta. O tym, w którą stronę zmierzać będzie gospodarka Ukrainy w czasie rządów Janukowicza, poświęcony jest reportaż w TVN CNBC. Mimo kryzysu na Ukrainie, są obszary, w których można zarabiać. Nadzieja związana z mistrzostwami EURO 2012 to jednak za mało. Polskie przedsiębiorstwa szukają nisz na rynku, które przyniosą im znaczne zyski. Przykładem właśnie takiej strategii działań może być Comarch, który na Ukrainie po mimo kryzysu z powodzeniem sprzedaje rozwiązania teleinformatyczne dla różnych branż.
- Handel i usługi, bankowość, telekomunikacja, programy lojalnościowe dla stacji benzynowych, ECOD dla sieci handlowych są to obszary naszych działań na ukraińskim rynku. Comarch jest w nich obecny zarówno z rodzimym kapitałem, jak również we współpracy ze swoimi międzynarodowymi klientami - mówi Paweł Kozyra z Comarch w wywiadzie dla TVN CNBC.
Dla Comarch dodatkowym katalizatorem dynamicznego rozwoju na Ukrainie jest wykształcona kadra przede wszystkim po Politechnice Lwowskiej oraz o wiele niższe koszty zatrudnienia specjalistów IT (dzięki bardzo niskiemu kursowi hrywny).
Reportaż jest dostępny na stronie: www.tvncnbc.pl