Zwiększanie udziałów rynkowych Comarch priorytetem w 2010 roku
Wzrost rentowności operacyjnej Grupy Comarch przy jednoczesnym zwiększaniu udziałów rynkowych pozostaje jednym z najważniejszych priorytetów Comarch w bieżącym roku. Portfel zamówień na 2010 rok potwierdza stabilną sytuację finansową.
Grupa Comarch w pierwszym kwartale 2010 osiągnęła wyniki lepsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pomimo spadku przychodów ze sprzedaży o 14 mln zł (8,8%), w stosunku do pierwszego kwartału 2009 roku, Grupie Comarch udało się zwiększyć wynik operacyjny o 2,8 mln zł (47%) i dzięki temu wynik operacyjny wyniósł -3,1 mln zł. Natomiast wynik netto wyniósł -0,1 mln zł.
Ujemny wynik Grupy Comarch to przede wszystkim efekt strat poniesionych przez Grupę SoftM oraz kosztów funkcjonowania spółek założonych przez CCF FIZ i prowadzących nowe projekty inwestycyjne.
W pierwszym kwartale 2010 roku wzrost ze sprzedaży nastąpił do przedsiębiorstw handlowo usługowych ( o 0,7mln zł) i sektora publicznego (o 2 mln zł ). Sprzedaż do odbiorców z sektora telekomunikacja, media, IT oraz MSP utrzymał się na poziomie zbliżonym jak w analogicznym okresie roku 2009. Spadek zanotowały sektor przemysł i utilities (spadek o 2,7 mln zł) oraz finanse i bankowość (spadek o 2,9 mln zł). Przychody ze sprzedaży do sektora MSP w rejonie DACH spadły o 11 mln zł, co było wynikiem przeprowadzanego procesu restrukturyzacji oraz umocnieniem się kursu PLN w stosunku do EUR o 13,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2009. Sprzedaż zagraniczna Grupy Comarch w pierwszym kwartale 2010 roku odnotowała spadek w wysokości 20,3 mln zł, tj. o 23,7 % w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 roku.
Portfel zamówień na bieżący rok wynosił pod koniec kwietnia 396,5 mln zł i był wyższy o 4,0 % niż w analogicznym okresie w 2009 roku. Wartość portfela zamówień na usługi i software własny wzrosła o 3,5 % do poziomu 352,6 mln zł, w efekcie ich udział w sprzedaży ogółem osiągnął porównywalny do ubiegłorocznego poziom 88,9%. Również udział kontraktów zagranicznych w portfelu zamówień utrzymał się na stabilnym poziomie 24,7%.
Grupa Comarch dzięki stabilnej sytuacji inwestuje w rozbudowę i ulepszanie portfolio produktów i jakość usług. Świadomie ponosi koszty rozwoju nowych produktów oraz rozwoju działalności na rynkach zagranicznych, inwestując w ten sposób w budowanie przewagi konkurencyjnej na przyszłość.