Cele szkolenia
Kurs obejmuje średnio zaawansowane zagadnienia związane z analizą danych osadzoną w środowiskach: Microsoft Excel z dodatkowymi narzędziami Power Query i Power Pivot, oraz Microsoft SQL Server. Uczestnicy szkolenia będą rozumieli wybrane zasady analityczne pozwalające na dokonanie analiz (funkcje, metody, prezentacje). Będą wiedzieli jak skorzystać z narzędzi Excela aby przeprowadzić analizę danych, a także jak tworzyć raporty na podstawie danych z relacyjnej bazy danych w oparciu o środowisko Excel oraz MS SQL Server. Ponadto uczestnicy będą wiedzieli jak przeprowadzić w sposób praktyczny i optymalny takie analizy z użyciem właściwych narzędzi wymienionych programów. Będą potrafili również graficznie zaprezentować dane.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie:
Profil uczestników
Szkolenie przeznaczone dla analityków korzystających z MS Excel oraz z relacyjnych baz danych (MS Access oraz MS SQL Server).
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi Excela (na poziomie szkolenia Microsoft Excel – kurs podstawowy) oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Przed nami:
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie + efektywne metody wykorzystania Excela:
Optymalizacja formuł i funkcji w Excelu:
Analiza bazodanowa w Excelu:
Wykorzystanie dodatku Power Query
Podstawy dodatku Power Pivot
Zasilanie Power Pivot danymi
Połączenie narzędzi Power Query i Power Pivot
Tabele przestawne:
Metody statystyczne:
Wizualizacja danych:
Analiza SQL Server:
Relacyjne bazy danych - podstawy:
Tworzenie struktur baz danych:
Tworzenie zapytań w języku SQL:
Wykorzystanie widoków do pobierania danych do MS EXCEL
Pobieranie danych poprzez Power Query, Power Pivot
Metoda realizacji szkolenia
W trakcie szkolenia przewidziana jest część teoretyczna wyjaśniająca dane zagadnienie, wspólnie oraz samodzielnie rozwiązane przez uczestnika ćwiczenie oraz blok pytań i odpowiedzi.
W ramach szkolenia zapewniamy