Cele szkolenia - Analiza danych z Power Pivot i Power Query
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z funkcjami analizy danych przy pomocy dodatków Microsoft Excel - Power Query i Power Pivot. Po zakończeniu szkolenia z udziałem Power Pivot i Power Query uczestnik będzie znał podstawowe funkcjonalności, tworzył raporty z udziałem tabel przestawnych i Power Pivot a także wykorzystywał Power Query do importu i przetwarzania danych.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
Profil uczestników
Kurs przeznaczony jest dla osób wykorzystujących arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel do analizy danych oraz tworzenia raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu.
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest znajomość środowiska Windows oraz obsługi arkusza kalkulacyjnego na poziomie średnio zaawansowanym. Minimalne umiejętności to: edycja danych, podstawowe formuły, formatowanie danych. Przydatna, ale niewymagana będzie umiejętność korzystania z danych zewnętrznych oraz tworzenie tabel przestawnych.
2 dni, 16 godzin szkoleniowych
Wprowadzenie do Power Pivot
Import danych
Praca z danymi
Tabele przestawne
Dodatkowe możliwości wizualizacji w Excel
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.
Po zakończeniu szkolenia rekomendowane są następujące szkolenia:
W ramach szkolenia zapewniamy
Power Pivot i Power Query to darmowe dodatki do Excel, które przenoszą analizę danych na wyższy poziom. Pierwszy z nich, Power Pivot, umożliwia zaawansowaną analizę poprzez łatwe łączenie danych pochodzących z różnych źródeł, tworzenie rozbudowanych modeli danych i korzystanie z funkcji Data Analysis Expressions (DAX). Pozwala także na efektywne manipulowanie dużymi zbiorami danych i generowanie zaawansowanych raportów.
Funkcja Power Query (nazywana także Funkcją Przekształcanie &) jest narzędziem, które wspiera importowanie danych do Excela i ich modyfikowanie. Uprawnia pracę z dużymi zbiorami danych i umożliwia łatwe łączenie danych z różnych źródeł, a także ich przekształcanie i przygotowanie do analizy.