Microsoft Access – kurs podstawowy

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Microsoft Access – kurs podstawowy

      Kompleksowe Szkolenie z obsługi programu Access na poziomie podstawowym

      Opis szkolenia

      Kurs przeznaczony jest dla osób zajmujących się korzystaniem z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych, ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych. Po zakończeniu kursu "Microsoft Access – kurs podstawowy" jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe). 

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Po zakończeniu kursu jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe). 

      Umiejętności

      Po ukończeniu kursu uczestnik powinien wykonać prostą bazę danych za pomocą kreatorów lub narzędzi projektowych. Będzie też posługiwał się utworzoną bazą danych tak, aby poprawnie wprowadzać do niej dane i wykorzystać je do stworzenia raportów.

      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Kurs przeznaczony jest dla osób korzystających na co dzień z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych (w tym ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych).

      Przygotowanie uczestników

      Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność korzystania ze środowiska Windows.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      Podstawowe wiadomości dotyczące pracy z bazami danych

      • Wyjaśnienie podstawowych pojęć
      • Charakterystyka aplikacji MS Access 
      • Możliwości techniczne

      Interfejs programu MS Access 

      • Okno powitalne programu
      • Okno bazy danych
      • Obiekty bazy danych
      • Ukrywanie okna
      • Sterowanie oknami
      • Konfiguracja środowiska

      Praca z menu i paskami narzędzi

      • Wyjaśnienie obsługi menu
      • Sterowanie paskami narzędzi
      • Nowe motywy programu Access

      Korzystanie z pomocy

      • Narzędzia pomocy
      • Opcja Powiedz mi

      Relacyjny model baz danych

      • Podstawowe informacje o relacyjnym modelu baz danych
      • Zasady projektowania baz danych
      • Analiza danych
      • Pojęcie interfejsu użytkownika

      Tworzenie nowej bazy danych

      • Tworzenie nowej pustej bazy danych
      • Tworzenie struktury tabel
      • Relacje – klucze główne i klucze obce

      Tabele

      • Co to są tabele? Zasady nazewnictwa tabel
      • Praca z kreatorem tabel
      • Definiowanie pól
      • Modyfikacje projektu tabeli – widok projekt
      • Właściwości pól
      • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie, zmiana nazwy i usuwanie tabel
      • Arkusz danych tabeli – wprowadzanie i modyfikacja danych
      • Sortowanie danych
      • Praca z kluczami podstawowymi
      • Definiowanie relacji – podstawowe wiadomości
      • Modyfikacje projektu tabeli – dostosowanie pól
      • Maski wprowadzania danych
      • Proste reguły poprawności
      • Indeksowanie tabeli
      • Zmiana atrybutów danych

      Zapisywanie, otwieranie i wyszukiwanie bazy danych

      • Formularze
      • Podstawowe wiadomości o formularzach
      • Kreator formularzy
      • Projektowanie prostych formularzy w różnych widokach
      • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie formularzy
      • Wybrane właściwości formularzy
      • Używanie formantów: pola kombi, przyciski, pola wyboru i opcji
      • Wyrównanie i zmiana wielkości formularzy
      • Doskonalenie wyglądu – kolory i czcionki
      • Ustawienia właściwości formularza
      • Właściwości formantów
      • Wydruk

      Kwerendy

      • Zastosowanie kwerend
      • Kreator kwerend
      • Tworzenie i modyfikacja prostych kwerend
      • Ustawianie warunków kwerendy

      Raporty

      • Zastosowanie raportów
      • Kreator raportów
      • Tworzenie prostych raportów
      • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie raportów
      • Modyfikacja raportu
      • Wydruki raportów

      Konwersja baz danych utworzonych w poprzednich wersjach MS Access

      MS Access a Internet – podstawowe wiadomości

      Metoda realizacji szkolenia

      Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Access.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju
      • Udział w szkoleniu pozwala rozpocząć pracę z programem Microsoft Access w stopniu umożliwiającym dalsze samodzielne wykorzystywanie jego możliwości. Po tym szkoleniu polecany jest kurs: Microsoft Access – poziom zaawansowany umożliwiający rozwijanie i poszerzania umiejętności.
      W ramach szkolenia zapewniamy

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • komplet materiałów szkoleniowych
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia