Cele szkolenia
Po zakończeniu kursu jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe).
Umiejętności
Po ukończeniu kursu uczestnik powinien wykonać prostą bazę danych za pomocą kreatorów lub narzędzi projektowych. Będzie też posługiwał się utworzoną bazą danych tak, aby poprawnie wprowadzać do niej dane i wykorzystać je do stworzenia raportów.
Profil uczestników
Kurs przeznaczony jest dla osób korzystających na co dzień z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych (w tym ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych).
Przygotowanie uczestników
Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność korzystania ze środowiska Windows.
Przed nami:
Szczegółowy program szkolenia
Podstawowe wiadomości dotyczące pracy z bazami danych
Interfejs programu MS Access
Praca z menu i paskami narzędzi
Korzystanie z pomocy
Relacyjny model baz danych
Tworzenie nowej bazy danych
Tabele
Zapisywanie, otwieranie i wyszukiwanie bazy danych
Kwerendy
Raporty
Konwersja baz danych utworzonych w poprzednich wersjach MS Access
MS Access a Internet – podstawowe wiadomości
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Access.
W ramach szkolenia zapewniamy