Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami, jakie oferuje program Outlook w kontekście zarządzania zadaniami oraz informacją. Na szkoleniu zostaną poruszone bardziej i mniej rozpowszechnione metody „zarządzania czasem” w kontekście pracy w aplikacjami firmy Microsoft. Uczestnicy zapoznają się również z funkcjonalnościami i trikami, które pozytywnie wpływają na efektywność pracy oraz ze zdobywającym coraz większą popularność notatnikiem OneNote.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie:
Korzystał w pełni z możliwości MS Outlook w celu poprawy efektywności swojej pracy, m.in.
Używał One Note jako narzędzia do zarządzania informacjami:
Profil uczestników
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pracują lub chcą rozpocząć pracę w Microsoft Outlook i szukają czegoś więcej poza funkcją klienta pocztowego. Szczególnie zapraszamy osoby zainteresowane rozwojem efektywności własnej, chcące podnieść swoje kompetencje we wspomnianym obszarze.
Przygotowanie uczestników
Od uczestników oczekujemy podstawowej znajomości środowiska Windows oraz programu Microsoft Outlook.
Czas trwania
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie do metod podnoszenia efektywności i zarządzania czasem
Omówienie zagadnienia „bezstresowej efektywności”
Omówienie przyczyn dobrej i złej organizacji czasu
Podstawowe funkcjonalności MS Outlook w aspekcie efektywności
Microsoft Outlook jako menedżer informacji
Zarządzanie folderami, a porządkowanie poczty przychodzącej
Zarządzanie i kontrola nad książką adresową
Wizytówki
Automatyzacja pracy z pocztą
Konfiguracja usług pocztowych
Podnoszenie efektywności w pracy z pocztą
Reguły – automatyzacja porządkowania wiadomości
Priorytetyzowanie, kategoryzowanie i flagowanie maili
Praca z kalendarzem
Tworzenie terminów, zdarzeń cyklicznych
Planowanie spotkań i rozsyłanie zaproszeń
Planować czy nie? – omówienie różnych stylów pracy
Zadania
Pięcioetapowy proces zarządzania strumieniem zadań
Mail, zadanie oraz kalendarz
Cele i priorytety
Formuły definiowania celów
Priorytetyzacja zadań - zasada Eisenhowera
Zarządzanie zadaniami
Operacjonalizacja celów na zadania
Delegowanie zadań
Tworzenie notatek
Omówienie możliwości pracy zespołowej
Zbiór ciekawych trików
OneNote – pomoc w planowaniu i zarządzaniu projektami
Nienaturalne i naturalne modele planowania
Spotkania, notatki, burza mózgów i mapy myśli
OneNote jako narzędzie gromadzenia i segregacji informacji
Zakładanie i konfiguracja notesu
Notatki tekstowe i tabelaryczne
Zrzuty ekranu
Tworzenie notatek wideo i dźwiękowych
Załączanie plików
Zarządzanie notesami
Szablon i organizacja notesów
Historia i wyszukiwanie notatek
Recenzja i ochrona
Integracja z innymi aplikacjami Microsoft Office
OneNote - zastosowania biurowe i nie tylko
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi programu.
W celu dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu komunikacji proponujemy uczestnictwo w szkoleniach dotyczących rozwoju osobistego:
https://www.comarch.pl/szkolenia/pozostale-szkolenia/rozwoj-osobisty/