W trakcie szkolenia uczestnicy uzyskają wiedzę dotyczącą projektowania, wdrażania i dystrybucji raportów z wykorzystaniem SQL Server Reporting Services. Wiedza ta będzie mogła być wykorzystana do praktycznej realizacji rozwiązań analitycznych i raportowych na platformie Microsoft, a w szczególności części odpowiedzialnej za wizualizację danych oraz tworzenie sformalizowanych dokumentów zawierających informacje pochodzące z różnych źródeł danych.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób chcących zapoznać się z techniką wykorzystania Reporting Services do tworzenia raportów. Umiejętności nabyte w trakcie szkolenia mogą być przydatne dla programisty zajmującego się tworzeniem aplikacji i rozwiązań dla platformy przetwarzania danych Microsoft oraz dla osób pełniących rolę analityków odpowiedzialnych za przygotowywanie informacji i raportów dla decydentów.
Od uczestników szkolenia wymagana jest znajomość środowiska Windows oraz umiejętność posługiwania się relacyjnymi bazami danych w stopniu podstawowym (obejmującym definiowanie połączenia z bazą danych oraz wybieranie danych przy pomocy języka SQL).
3 dni po 8 godzin lekcyjnych
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.
Raportowanie – podstawowe pojęcia.
· Cykl życia raportu.
Architektura i podstawowe komponenty Reporting Services.
Narzędzia wykorzystywane do budowy raportów.
· SQL Server Data Tools.
· Report Builder.
· Tworzenie i zarządzanie projektem w SSDT.
Definiowanie źródła danych raportu.
· Określanie uprawnień dostępu do źródła danych.
Definiowanie zestawu danych. Budowa zapytania.
· Korzystanie z baz relacyjnych (SQL) i wielowymiarowych (OLAP – Analysis Services).
Prezentacja danych przy pomocy elementu tablix.
· Formatowanie tabeli.
· Właściwości pól tekstowych.
Publikacja raportu na serwerze Reporting Services.
Sortowanie, filtrowanie i grupowanie danych w tabelach. Dodawanie podsumowań.
Definiowanie wyrażeń w raportach. Formatowanie warunkowe.
Wizualizacja danych przy pomocy wykresów i wskaźników.
Zagnieżdżanie obiektów.
· Wykorzystanie elementu Rectangle do grupowania obiektów.
Właściwości i formatowanie raportu.
· Podziały stron.
Parametryzacja raportu.
· Parametryzacja zestawów danych.
Opcje interaktywne w raportach.
· Mapa dokumentu.
· Zakładki oraz akcje.
· Interaktywne sortowanie.
· Przełączanie widoczności elementów.
Zarządzanie raportami w trybie natywnym przy pomocy Web Portal.
Automatyzacja generowania i dystrybucji raportów przy pomocy subskrypcji.
Definiowanie praw dostępu do raportów.
Wprowadzenie do możliwości raportujących Power BI Desktop
Tworzenie, zarządzanie i wykorzystanie Web Parts do szybkiej budowy raportów.
Po zakończeniu szkolenia rekomendowane jest skorzystanie z następujących szkoleń: