Profil słuchaczy
Szkolenie „Autoprezentacja, sztuka przekonywania, wywierania wpływu” przeznaczone jest dla firm, instytucji, organizacji, których działalność opiera się na kontakcie z klientem (petentem) lub celem jej jest docieranie do grup społecznych i biznesowych, w których zamierza poszukiwać poparcia i współpracy. A zatem odbiorcami powinni być:
przedstawiciele firm, agenci, pełnomocnicy, reprezentanci – osoby, które w imieniu firmy oferują produkt klientowi, dokonują prezentacji, mają za zadanie przekonywać do zakupu, wyboru oferty
biznesmeni – ci, którzy we własnym interesie nawiązują kontakt ze współpracownikiem i klientem, aby przekonać go do współpracy i płynących z niej korzyści
wykładowcy – osoby prowadzące zajęcia, wykłady, szkolenia, których praca polega na uczeniu, przekazywaniu wiedzy słuchaczom szkół i uczelni
rzecznicy – komentujący działania i decyzje struktur, których są rzecznikami, mający kontakt z mediami i innymi środowiskami opiniotwórczymi
działacze społeczni i polityczni – chcący przekonywać do swoich działań i idei, szukający poparcia społecznego dla realizacji szerszych zamierzeń oraz poparcia politycznego
szefowie firm – aby mieli świadomość, jakich cech, postaw i zachowań powinni oczekiwać od swoich podwładnych, kontaktujących się z klientami
Szkolenie ma charakter uniwersalny i dotyczy kompetencji potrzebnych każdemu, kogo praca polega między innymi na prezentowaniu treści wobec grupy osób (prezentacje handlowe, sprawozdania na Zarządzie, wystąpienia konferencjyjne itd.), a zatem uczestnikiem szkolenia może być każdy, kto chce świadomie wywierać wpływ na innych poprzez umiejętność występowania i przekonywania innych.
Metody realizacji szkolenia
* mini-wykłady - zawierają wiedzę z zakresu tematyki szkolenia potrzebną do jej efektywnej realizacji w praktyce, wprowadzają do późniejszej samooceny uczestników treningu, są podstawą do doskonalenia umiejętności.
* ćwiczenia - pozwalają na bieżąco wykorzystywać nabytą wiedzę, wprowadzane w większości w trakcie wykładu urozmaicają jego przebieg. Niektóre z ćwiczeń przeprowadzane "na żywca" przed wykładem relaksują i mobilizują uczestników do teoretycznej części szkolenia.
* dyskusja – stanowi moment refleksji po wykonywanych ćwiczeniach, pomaga zrozumieć mechanizmy funkcjonowania mówcy podczas wystąpienia, daje możliwość realnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, moderowana przez trenera, kształtuje docelowe dobre praktyki
* akwarium i obserwacja – uczestnicy nie tylko ćwiczą własne wystąpienia, ale uczą się również poprzez obserwację innych. Stąd łatwiej wyciąga się wnioski dotyczące skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas wystąpień publicznych
* praca zespołowa – nad określonymi modułami pozwala na wieloperspektywiczne spojrzenie na zagadnienie i wspólne opracowanie dobrych praktyki (np. w obszarze różnicowania wystąpienie zależnie od rodzaju publiczności)
* wystąpienia uczestników – stanowią globalne praktyczne podsumowanie zdobytej na szkoleniu wiedzy i analizowanych umiejętności. Dają możliwość rzetelnego „sprawdzenia się” uczestnika podczas wystąpienia przed audytorium. Szeroko omawiane stanowią podstawę do dalszego doskonalenia się prezentera i dostrzegania auto rozwoju.