Komunikacja Interpersonalna

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Szkolenie Komunikacja Interpersonalna

      Interaktywne i Kompleksowe Warsztaty z Komunikacji

      Opis szkolenia

      Szkolenie Komunikacja interpersonalna przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

      • uświadomić sobie praktyczne potrzeby komunikowania się w miejscu pracy
      • poznać wszystkie składowe procesu komunikacji
      • poznać, przećwiczyć i udoskonalić techniki konstruowania zrozumiałych przekazów oraz udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
      • nabyć/rozwinąć umiejętność aktywnego słuchania, z efektywnym zadawaniem pytań włącznie
      • nabyć/rozwinąć umiejętności skutecznego stosowania i odczytywania komunikatów pozawerbalnych
      • poznać wpływ i przećwiczyć stosowanie języka pozytywów na budowanie relacji międzyludzkich
      • skutecznie identyfikować i eliminować bariery w porozumiewaniu się z zespołem
      • lepiej wykorzystywać elementy komunikacji niewerbalnej w kontaktach międzyludzkich


      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • wykorzystywał zasady precyzji wypowiedzi do konstruowania jasnych komunikatów podczas przekazywania instrukcji / informacji,
      • skutecznie sprawdzał zrozumienie przekazu przez odbiorcę poprzez stosowanie parafrazy i zadawanie odpowiednich pytań,
      • stosował technikę udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej swoim współpracownikom,
      • wykorzystywał język pozytywów do budowania dobrych relacji z innymi,
      • trafnie odczytywał sygnały pozawerbalne i stosować je adekwatnie do sytuacji,
      • eliminował lub ograniczał przeszkody pojawiające się w procesie komunikacji z zespołem,
      • wykorzystywał zasady komunikacji mailowej i telefonicznej do sprawniejszego porozumiewania się tymi kanałami.
      • rozpoznawał sytuacje, które wymagają uruchomienia funkcji coacha/ mentora.
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie Komunikacja Interpersonalna przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

      Przygotowanie uczestników

      Brak wymagań wstępnych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia 

      • POTRZEBY KOMUNIKACYJNE: Po co się komunikujemy? Do czego tak naprawdę potrzebna jest komunikacja w miejscu pracy?
      • PROCES KOMUNIKACJI MIĘDZYLUDZKIEJ: Co wchodzi w skład tego procesu? Czy jest to proces sprawiedliwy? Kto ponosi odpowiedzialność za efektywność komunikacji?
      • ROLA NADAWCY: Jak konstruować przekaz, by dobrze „trafiał” do odbiorcy? Jak instruować, informować, krytykować i chwalić? 
      • ROLA ODBIORCY: Co to znaczy „mieć oczy i uszy otwarte”? Czy to wystarczy, by zrozumieć rozmówcę? Jak porzucić rolę biernego odbiorcy przekazu na rzecz aktywnego słuchacza? Jak efektywnie pytać?
      • KOMUNIKACJA RELACYJNA: Jaki wpływ ma sposób komunikowania się na nastawienie innych do nas? Jak wykorzystać język do budowania dobrych relacji w miejscu pracy? 
      • KOMUNIKACJA POZAWERBALNA: Co „mówimy” nic nie mówiąc? Jak „wyłapywać” sygnały wysyłane przez rozmówcę?
      • BARIERY KOMUNIKACYJNE: Co może utrudniać efektywne porozumiewanie się? Co możemy robić, aby skutecznie przezwyciężać te trudności?
      • FORMY KOMUNIKOWANIA SIĘ: Czy powinienem zadzwonić, powiedzieć to „w cztery oczy” czy napisać maila? Który rodzaj komunikacji jest najbardziej efektywny i w jakich przypadkach? Jakimi prawami rządzi się każdy z nich

      Metoda realizacji szkolenia

      Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Szkolenia z oferty z zakresu zarządzania pracownikami:

      • Zarządzanie zespołem i pracownikami
      • Efektywne kierowanie pracownikami
      • Motywowanie pracowników
      • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
      • Zarządzanie zmianą.
      • Zarządzanie konfliktem w zespole.

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

      Podobne szkolenia