Szczegółowy program szkolenia
- ISTOTA MOTYWACJI: Czym jest motywacja i czy można motywować innych? Na jakich filarach opiera się motywacja?
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI – potrzeba, wizja nagrody, poczucie sensu, wytyczone cele: Co tak naprawdę popycha ludzi do działania? Co mają nam do zaoferowania tradycyjne teorie motywacji? Jak „uskuteczniać” motywowanie spersonalizowane?
- RÓŻNORODNOŚĆ CZYNNIKÓW MOTYWUJĄCYCH: Czy zawsze i wszystkich „kręci” to samo? Jak diagnozować potrzeby motywacyjne swoich pracowników? Jak dopasowaywać do tego adekwatne czynniki motywujące? Jak rozstrzygnąć odwieczny dylemat kija i marchewki?
- ROZMOWY MOTYWACYJNE: Jak rozpoznać symptomy zdemotywowanego pracownika? Kiedy zdecydować się na rozmowę? Jak ją przeprowadzić?
- AUTOMOTYWACJA: Czym jest i jakie są jej źródła? Jak system wartości własny i naszego zespołu może wpływać na motywację? Jakie są dostępne sposoby automotywacji i z których mogę skorzystać? Co wpływa na zaangażowanie pracowników w wykonywane prace?
- MOTYWATORY FINANSOWE I POZA-FINANSOWE: Jaka jest naprawdę siła motywacyjna pieniądza? Jak w kontekście miejsca pracy realizować hasło: „Pieniądze to nie wszystko”?
- „MORDERCY” MOTYWACJI: Co może osłabić motywację? Jakie czynniki nas zniechęcają do działania? Jak im zapobiegać i jak im przeciwdziałać?
Metoda realizacji szkolenia
Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.
POBIERZ PROGRAM W PDF