Metody realizacji szkolenia
* mini-wykłady - zawierają wiedzę z zakresu tematyki szkolenia potrzebną do jej efektywnej realizacji w praktyce, wprowadzają do późniejszej samooceny uczestników treningu, są podstawą do doskonalenia umiejętności.
* ćwiczenia - pozwalają na bieżąco wykorzystywać nabytą wiedzę, wprowadzane w większości w trakcie wykładu urozmaicają jego przebieg. Niektóre z ćwiczeń przeprowadzane "na żywca" przed wykładem relaksują i mobilizują uczestników do teoretycznej części szkolenia.
* dyskusja – stanowi moment refleksji po wykonywanych ćwiczeniach, pomaga zrozumieć mechanizmy negocjacji, daje możliwość realnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami. Moderowana przez trenera, kształtuje docelowe dobre praktyki
* gry – stanowią szczególnie istotną metodę w szkoleniu z negocjacji. Łączą w sobie wiedzę i umiejętności treningowe w szerszych całościach wymagających nie tylko przetwarzania przez uczestników treści szkolenia, ale także kreatywności i zaangażowania. Pokazują w praktyce siłę negocjacyjną i umiejętność stosowania określonych technik negocjacyjnych
* testy - dają uczestnikom podstawę do indywidualnej samoanalizy swoich cech charakterologicznych, posiadanych wrodzonych tendencji, zalet i niedoskonałości, które przekładają się na dany styl negocjacyjny. Zapewniają dyskrecję (anonimowość). Analiza testów odbywa się publicznie, jednak nawet trener szkolenia nie wie, który z wyników jest wynikiem danego uczestnika. Sprzyja to "uczciwemu" wypełnianiu testów, które dzięki temu dają wiarygodne wyniki. Interpretacja testu (nawet w przypadku uniwersalizmu opracowania) dokonywana jest w odniesieniu do pracy zespołowej, czyli zgodnie z założeniami treningu.
* case study – na realnym przykładzie pozwala uczestnikom analizować sytuacje związane z zachowaniami bohaterów studium przypadku w powiązaniu z tematyką szkolenia
* scenki – uczestnicy wchodząc w odgrywane role sami kształtują potencjalną rzeczywistość ucząc się budowania rozmowy i ćwiczenia poszczególnych etapów negocjacji. Metoda pozwala na zaangażowane uczenie się własnych zachowań i wypowiedzi
* symulacja – zbiorowa symulacja kończąca szkolenie stanowi globalne zebranie teorii i praktyki z poprzednich sesji warsztatowych – daje możliwie pełny obraz sytuacji negocjacyjnych, konieczności stosowania różnych technik i własnych zachowań na poszczególnych etapach dochodzenia do wspólnych ustaleń.