Szczegółowy program szkolenia
- CEL I PRZEDMIOT OCEN PRACOWNICZYCH Jakie korzyści wynikają z funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowniczych? Co to daje firmie, przełożonemu i pracownikowi?
Co ocenia przełożony, oceniając pracowników: ich samych, wyniki ich pracy, postawy, a może jeszcze coś innego?
ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE Czym jest i jakie może przynieść korzyści? Jakie elementy kluczowe składają się na proces ZPC i jak zapewnić obecność ich wszystkich?
- WYTYCZANIE CELÓW Jakie kryteria przyjąć, formułując cele, aby zwiększać prawdopodobieństwo ich skutecznej realizacji?
- MOTYWACYJNY ASPEKT CELU Które cele bardziej motywują do działania?
Na czym polega różnica między wydajnością a efektywnością? Które z nich powinniśmy akcentować w miejscu pracy? - SAMOOCENA Jak wykorzystać zalety tej formy oceny? Jak przekonać do niej pracowników?
- ROZMOWA OCENIAJĄCA Jak powinna przebiegać? Jak się do niej przygotować? Jak ją przeprowadzić?
- BIEŻĄCA OCENA PRACY a FORMALNY SYSTEM OCEN OKRESOWYCH: Czy mogą iść ze sobą w parze czy wzajemnie się wykluczają? Jak je synchronizować? Jak często oceniać (chwalić i krytykować)? Jak to robić konstruktywnie?
- OBIEKTYWIZM OCENY Jakie czynniki wpływają na naszą ocenę? Jak ograniczać ich wpływ?
- SYTUACJE TRUDNE Co robić i co mówić, czyli jak reagować na różne postawy ocenianych pracowników?
Metoda realizacji szkolenia
Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.
POBIERZ PROGRAM W PDF