Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających

      Opis szkolenia

      Szkolenie Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających przeznaczone jest dla osób zarządzających zespołami pracowniczymi, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie oceniania swoich pracowników w ramach formalnego systemu ocen okresowych oraz bieżącej praktyki menedżerskiej.   

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia 

      Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

      • określić korzyści i ograniczenia procesu oceniania pracowników  
      • poznać podstawowe zasady funkcjonowania Zarządzania Przez Cele
      • prawidłowo wytyczać cele zespołowe i indywidualne
      • wykorzystywać motywacyjną funkcję celu do podnoszenia efektywności działań swojego zespołu
      • udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej (krytyki i pochwały) w codziennej praktyce zawodowej  
      • poznać strukturę i sposobu prowadzenia rozmowy oceniającej
      • lepiej przygotować siebie i swoich pracowników do tej rozmowy
      • skutecznie radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas rozmowy oceniającej  
      • uświadomić sobie i z powodzeniem unikać pułapek subiektywizmu w ocenie
      • systematycznie zwiększać stopień zaangażowania pracowników w proces oceny  

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu uczestnik będzie:

      • prawidłowo formułować cele motywujące do działania i zgodne z kryteriami SMART
      • przygotowywać i przeprowadzać skuteczną rozmowę oceniającą z pracownikiem
      • wykorzystywać motywacyjną funkcję celu do podnoszenia efektywności działań swojego zespołu
      • udzielać konstruktywnej krytyki i rzeczowej pochwały z wykorzystaniem poznanego narzędzia
      • skutecznie radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas rozmowy oceniającej  
      • zauważyć i unikać pułapek subiektywizmu w ocenie
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających zespołami pracowniczymi, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie oceniania swoich pracowników w ramach formalnego systemu ocen okresowych oraz bieżącej praktyki menedżerskiej.   

      Przygotowanie uczestników

      Brak wymagań wstępnych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia 

      • CEL I PRZEDMIOT OCEN PRACOWNICZYCH  Jakie korzyści wynikają z funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowniczych? Co to daje firmie, przełożonemu i pracownikowi? 
        Co ocenia przełożony, oceniając pracowników: ich samych, wyniki ich pracy, postawy, a może jeszcze coś innego?
        ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE Czym jest i jakie może przynieść korzyści? Jakie elementy kluczowe składają się na proces ZPC i jak zapewnić obecność ich wszystkich? 
      • WYTYCZANIE CELÓW Jakie kryteria przyjąć, formułując cele, aby zwiększać prawdopodobieństwo ich skutecznej realizacji? 
      • MOTYWACYJNY ASPEKT CELU Które cele bardziej motywują do działania? 
        Na czym polega różnica między wydajnością a efektywnością? Które z nich powinniśmy akcentować w miejscu pracy? 
      • SAMOOCENA  Jak wykorzystać zalety tej formy oceny? Jak przekonać do niej pracowników?  
      • ROZMOWA OCENIAJĄCA Jak powinna przebiegać? Jak się do niej przygotować? Jak ją przeprowadzić?
      • BIEŻĄCA OCENA PRACY a FORMALNY SYSTEM OCEN OKRESOWYCH: Czy mogą iść ze sobą w parze czy wzajemnie się wykluczają? Jak je synchronizować? Jak często oceniać (chwalić i krytykować)? Jak to robić konstruktywnie?
      • OBIEKTYWIZM OCENY Jakie czynniki wpływają na naszą ocenę? Jak ograniczać ich wpływ?
      • SYTUACJE TRUDNE Co robić i co mówić, czyli jak reagować na różne postawy ocenianych pracowników?

      Metoda realizacji szkolenia

      Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Szkolenia z oferty:

      • Zarządzanie zespołem i pracownikami
      • Efektywne kierowanie pracownikami
      • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
      • Zarządzanie zmianą.
      • Zarządzanie konfliktem w zespole.

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

      Podobne szkolenia