Uczenie i rozwijanie pracowników

Opis szkolenia

Szkolenie Uczenie i rozwijanie pracowników przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie uczenia i wspierania rozwoju swoich podwładnych.  

Poznaj program szkolenia

Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

Cele szkolenia 


Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

  • zrozumieć, na czym polegają procesy coachingu i mentoringu  
  • nabyć i/lub rozwinąć umiejętności potrzebne do pełnienia roli coacha i mentora
  • trafniej rozpoznawać i wspomagać rozwiązywanie problemów swoich pracowników    
  • rozpocząć i/lub kontynuować proces budowania relacji opartych na zaufaniu
  • pełniej wykorzystywać potencjał swój i swojego zespołu
  • skuteczniej wpływać na rozwój swoich pracowników

Umiejętności

Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

  • rozpoznawać sytuacje, które wymagają uruchomienia funkcji coacha/ mentora
  • trafnie diagnozować problemy i potrzeby rozwojowe swoich pracowników
  • stosować techniki GROW do prowadzenia rozmów rozwojowych ze swoimi pracownikami
  • udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej o postępach pracownika (lub ich braku)
  • stosować odpowiednie techniki i sposoby uczenia do przekazywania wiedzy i/lub umiejętności zawodowych pracowników
  • odpowiednio przygotowywać się i przeprowadzać rozmowę diagnozującą, oceniającą i problemową z pracownikiem.

Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

Profil uczestników

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie uczenia i wspierania rozwoju swoich podwładnych. 

Przygotowanie uczestników

Brak wymagań wstępnych.

Czas trwania

Przed nami:

  • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
Szczegółowy program szkolenia

Szczegółowy program szkolenia 

  • ROZWÓJ PRACOWNIKÓW: Czemu (i komu!) służy? Kto ponosi odpowiedzialność za proces rozwoju? Na czym polega proces mentoringu i coachingu? Czym te procesy różnią się od siebie? Jakimi prawami się rządzą? Czy i jak można je ze sobą łączyć? Jakie symptomy wskazują na konieczność ich uruchomienia?
  • MENEDŻER W ROLI COACHA I MENTORA: Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać? Jak zdiagnozować własny potencjał jako mentora?
  • STRUKTURA PROCESU ROZWOJU, czyli DUO: Diagnoza – klucz do indywidualnego podejścia; Uczenie – przyswojenie wiedzy i umiejętności; Ocena – weryfikacja efektów procesu.
  • DIAGNOZA SYTUACJI: Jak pytać, żeby zgłębić istotę problemu? W jaki sposób wykorzystać metodę GROW?
  • UCZENIE PODOPIECZNYCH: Na czym polega specyfika uczenia dorosłych? Jak wykorzystać mechanizmy procesu uczenia się? Jak indywidualizować proces uczenia?
  • OCENA, czyli INFORMACJA ZWROTNA: W jaki sposób udzielać podwładnemu konstruktywnej informacji zwrotnej o jego postępach lub ich braku?
  • ROZMOWA ROZWOJOWA: Jak ją zaplanować i przeprowadzić? Na co zwrócić szczególną uwagę?    

Metoda realizacji szkolenia

Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

POBIERZ PROGRAM W PDF

Ścieżka rozwoju

Szkolenia z oferty:

  • Zarządzanie zespołem i pracownikami
  • Efektywne kierowanie pracownikami
  • Motywowanie pracowników
  • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
  • Zarządzanie zmianą.
  •  Zarządzanie konfliktem w zespole.
  • Komunikacja interpersonalna
W ramach szkolenia zapewniamy

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat potwierdzający udział w kursie
  • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

Podobne szkolenia