Zarządzanie zespołem i pracownikami

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Zarządzanie zespołem i pracownikami - Szkolenie stacjonarne lub zdalne

      Odkryj tajniki skutecznego zarządzania zespołem!

      Opis szkolenia

      Szukasz sposobu, aby wzmocnić swoje umiejętności jako lider zespołu? Sprawdź szkolenie z zarządzania zespołem i pracownikami! Podczas tego szkolenia dowiesz się jak efektywnie budować kulturę współpracy w zespole. Nabędziesz i rozwiniesz umiejętności świadomego kierowania zespołem, uwzględniając indywidualne predyspozycje i cechy charakterologiczne uczestników. Poznasz własne zalety i słabości w kontekście pracy grupowej, oraz określisz optymalną roli w zespole dla każdego uczestnika. 

      Nauczymy Cię także różnych form motywacji oraz umiejętności udzielania i przyjmowania pochwał i krytyki w sposób konstruktywny. Zrozumiesz, jak skutecznie oceniać pracowników oraz zarządzać konfliktem w zespole.

      Szkolenie z zarządzania zespołem i pracownikami jest dedykowane osobom zarządzających lub przygotowujących się do tej roli (szefowie, liderzy zespołów, menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy, osoby zarządzające grupami i projektami itp.). 

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia 

      • poznanie teorii dobrego teamu
      • kształtowanie  umiejętności  pracy  zespołowej
      • nabycie i rozwój zdolności  świadomego  kierowania  zespołem
      • poznanie  własnych  zalet  i  słabości  w  kontekście  pracy  w  grupie
      • określenie  optymalnej  indywidualnej  dla  każdego  uczestnika  roli  w  zespole, wynikającej z jego predyspozycji i cech charakterologicznych
      • poznanie różnych form motywacji
      • uświadomienie sobie potrzeby standaryzacji oceny pracowników
      • doskonalenie umiejętności udzielania i przyjmowania pochwał i krytyki oraz umiejętności samooceny i oceny innych członków zespołu (przełożonych, podwładnych, współpracowników)

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • zarządzać kluczowymi kompetencjami lidera zespołu
      • rozpoznawać preferowane role zespołowe członków zespołu i w miarę możliwości dopasowywać do nich zadania członków zespołu
      • zarządzać swoja postawą podczas konfliktu w zespole
      • zarządzać procesem konfliktu w zespole
      • odczytywać kanał motywacji pracownika i dostosowywać rodzaj działań, zadań, nagród adekwatny do preferowanego stylu bycia motywowanym u pracownika
      • obiektywizować ocenę pracownika
      • udzielać pochwały i krytyki w sposób konstruktywny oraz rzetelny w oparciu o fakty
      • przyjmować informację zwrotną od pracowników

      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających innymi lub przygotowujących się do tej roli (szefowie, liderzy zespołów, menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy, osoby zarządzające grupami i projektami itp.). Szkolenie istotne będzie również dla osób, które niekoniecznie pełnią funkcje kierownicze, ale do zakresu ich kompetencji w pracy należy m.in.: motywowanie pozafinansowe, ocena pracowników, udzielanie informacji zwrotnej.

      Przygotowanie uczestników

      Brak wymagań wstępnych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia 

      • teorie dobrego zespołu (ewolucja koncepcji)
      • zespół jako zestawienie osobowości, zależności międzyludzkich, hierarchii ról
      • zespół a grupa robocza, efektywność zespołu
      • potencjał członków zespołu – wykorzystanie indywidualnych predyspozycji
      • kryzys w zespole i jego przełamywanie
      • kompetencje członków zespołu
      • lider – pozycja, autorytet, modele zarządzania, organizacja pracy
      • motywacja pozafinansowa – rozpoznawanie potrzeb motywacyjnych członków zespołu
      • ocena w zespole – jak udzielać jej obiektywnie i sprawiedliwie
      • pochwała i krytyka – udzielanie i przyjmowanie informacji

      Metoda realizacji szkolenia

      Do  osiągnięcia   wymienionych   celów   i   skutków   ich  realizacji  potrzebna jest  bogata  metodyka szkolenia.  Oto ona:

      • mini-wykłady  -  zawierają  wiedzę  z  zakresu  tematyki  szkolenia  potrzebną  do jej  efektywnej  realizacji  w  praktyce,  wprowadzają   do  późniejszej   samooceny  uczestników  treningu,  są  podstawą  do  doskonalenia  umiejętności
      • ćwiczenia  -  pozwalają  na  bieżąco  wykorzystywać  nabytą  wiedzę,  wprowadzane w  większości  w  trakcie części  teoretycznych urozmaicają  ich  przebieg. Część ćwiczeń wprowadza do danego modułu szkolenia poprzez doświadczanie przez uczestników w praktyce
      • praca grupowa – daje możliwość wypracowania materiału, będącego kompilacją wiedzy i doświadczenia oraz kreatywności grupy uczestników. Metoda sprzyja też integracji uczestników i lepszemu poznawaniu się w sytuacji zadaniowej
      • prezentacje – dokonywane przez uczestników na różnych etapach pracy dają możliwość wspólnej analizy omawianego materiału, a także ćwiczą umiejętność wystąpienia przed grupą i przekonywania do swoich racji. Budują zatem pewność siebie uczestników, co, w kontekście tematu szkolenia, jest kolejną dodaną jego wartością
      • testy  -  dają  uczestnikom  podstawę  do  indywidualnej  samoanalizy  swoich  cech charakterologicznych, posiadanych  wrodzonych  tendencji, zalet  i  niedoskonałości w kontekście postawy asertywnej; zapewniają  dyskrecję (anonimowość). Analiza  testu  odbywa się publicznie, jednak  nawet  trener  szkolenia  nie  wie,  który  z  wyników  jest  wynikiem danego uczestnika.  Sprzyja  to  "uczciwemu" wypełnianiu  testu, który  dzięki  temu  daje wiarygodne wyniki
      • case study – odnosząc się do realiów zawodowych pozwala uczestnikom na analizę sytuacji i kilku postaw, które wiążą się z tematyką Szkolenia
      • gra – w symulowanej rzeczywistości pozwala na ujawnienie się zachowań, które faktycznie towarzyszą nam w pracy zawodowej, a z których często nie zdajemy sobie sprawy. Warto je znać, aby wzmacniać te pożądane i niwelować te niekorzystne dla współpracy z innymi
      • scenki – uczestnicy wchodząc w odgrywane role sami kształtują potencjalną rzeczywistość ucząc się budowania rozmowy i dalszych relacji w oparciu o zdobyta wiedzę. Metoda pozwala na zaangażowane uczenie się własnych zachowań i wypowiedzi

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Szkolenia z oferty z zakresu zarządzania pracownikami:

      • Zarządzanie zespołem i pracownikami
      • Motywowanie pracowników
      • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
      • Zarządzanie zmianą.
      • Zarządzanie konfliktem w zespole.

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

      Podobne szkolenia