Facylitacja w procesie zbierania wymagań

Identyfikacja wymagań przy użyciu technik facylitacji
    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Facylitacja w procesie zbierania wymagań


      Identyfikacja wymagań przy użyciu technik facylitacji

      Opis szkolenia

      Szkolenie Facylitacja w procesie zbierania wymagań przeznaczone jest dla  pracujących w zespołach projektowych, w których muszą planować spotkania produktowe oraz dla osób pracujących w roli analityka, inżyniera wymagań. Product Ownera, Product Managera.

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      • Przekazanie podstawowej wiedzy o facylitacji
      • Poznanie podstawowych technik wykorzystywanych w facylitacji
      • Poznanie ról występujących w facylitacji oraz łączenie roli analityka i facylitatora
      • Poznanie technik radzenia sobie z tzw. „trudnym klientem”
      • Poznanie technik facylitacji wykorzystywanych w etapach projektu: identyfikacja, analiza, priorytetyzacja
      • Poznanie podstawowego mechanizmu planowania spotkań z wykorzystaniem facylitacji
      • Poznanie technik radzenia sobie z konfliktami nie tylko w zespole, ale również na spotkaniach biznesowych

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie potrafił:
      • Zaplanować efektywny warsztat z użyciem technik facylitacji
      • Wykorzystać nowe techniki w etapie: analizy i porządkowania informacji, priorytetyzacji
      • Dobrać techniki w zależności od rodzaju “trudnego” Klienta
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w zespołach projektowych, w których muszą planować spotkania produktowe oraz dla osób pracujących w roli analityka, inżyniera wymagań. Product Ownera, Product Managera.

      Przygotowanie uczestników

      Brak dodatkowych wymagań.

      Czas trwania
      Przed nami:
      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy opis szkolenia

      Wprowadzenie do facylitacji
      • Model Process Iceberg
      • Różnica między Procesem a Zadaniem w facylitacji
      • Formaty- ich omówienie i przykłady zastosowań
      • Rodzaje dysfunkcji w zespole
      Planowanie procesu facylitacji
      • Agenda warsztatu vs agenda warsztatu facylitowanego -jak wygląda budowa każdego z nich i dla kogo jest przygotowywana
      • Jak przygotować spotkania on-line, aby były efektywne
      • Kontrakt z grupą, jak zrobić to dobrze
      Narzędzia Procesu

      Narzędzia do zbierania i porządkowania informacji

      Narzędzia do priorytetyzacji i podejmowania decyzji

      Budowanie agendy warsztatu facylitowanego - praktyczne aspekty

      Praca z „trudnym Klientem”

      Metody rozwiązywania konfliktów

      Metoda realizacji szkolenia

      Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu teorii, która następnie jest praktykowana podczas ćwiczeń warsztatowych.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju
      W ramach szkolenia zapewniamy

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia