Cele szkolenia
Celem szkolenia jest nauczenie podstaw programowania w języku Go.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie potrafił:
Profil uczestników
Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, projektantów i architektów oprogramowania, którzy chcą poznać nowy język i wykorzystać go w swoich projektach.
Przygotowanie uczestników
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które umieją już programować w innym języku programowania oraz mają doświadczenie w kompilacji i uruchamianiu kodu w innym języku. Wymagana jest umiejętność pracy w systemie Windows lub Linux. Wcześniejsza instalacja Go runtime 13.x oraz IDE GoLand (e.w. VS Code i plugina do Go) jest mile widziana, ale nie wymagana. Szkolenie prowadzone będzie przy użyciu IDE GoLand oraz środowiska Go Playground.
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie do Go
Podstawy składni
Typy proste: literały, bool, typy numeryczne, operatory numeryczne, typy urojone, konwersja, użycie stałych, stringi, runy, bajty
Funkcje
Pakiety: ścieżki importu, go get, go doc
Struktury: inicjalizacja, pola, embedding struktur, enkapsulacja, typy definiowane, definicja metod, promocja metod, interfejsy, struktury anonimowe, porównywanie i konwersja struktur
Tablice i slices: len, append, copy, konwersja do slices z tablic
Mapy: odczyt i zapis mapy, idiom “comma ok”, usuwanie z map, używanie map jako zbiorów
Obsługa błędów
Współbieżność
Przegląd biblioteki standardowej: fmt, io, bufio, os, net/http, encoding/json, Strings, strconv, Sort, Sync, Log, Flag, Time; dodatkowo cobra
Programowanie niskopoziomowe - pakiety unsafe, reflect i cgo
Go modules
Zarządzanie pakietami - podstawowe pojęcia; GOPATH; vendoring; kolejność rozwiązywania;
Testowanie
Metoda realizacji
Szkolenie ma formę następujących po sobie wykładów i ćwiczeń praktycznych, wykonywanych indywidualnie lub w ramach programowania w parach (pair programming).