Cele szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik zapozna się z elementami języka Groovy, który należy do nowoczesnych języków opartych na składni języka Java. Zostanie przekazana wiedza na temat podstaw języka, nowości oraz wybranych możliwości i zastosowań. Zostaną także pokazane różnice w stosunku do języka Java.
Profil słuchaczy
Szkolenie przeznaczone jest dla osób tworzących strony aplikacje WEB-owe i mobilne. Zalecane jest szczególnie osobom tworzącym architekturę wydajnych aplikacji.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest orientacja w podstawach programowania obiektowego. Znajomość języka Java może znacząco wspomóc pracę w trakcie szkolenia.
Czas trwania
Od uczestników szkolenia wymagana jest orientacja w podstawach programowania obiektowego. Znajomość języka Java może znacząco wspomóc pracę w trakcie szkolenia.
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.
Wiedza teoretyczna i praktyczna
1. Instalacja kompilatora i środowiska developerskie Groovy
2. Podstawy składni języka
a. Podstawowe elementy syntaktyczne języka
b. Typy danych
c. Referencje
d. Operatory
e. Obsługa wyjątków
f. Kompilacja
3. Integracja jęzka Java z Groovy
a. Podobieństwa i różnice pomiędzy Groovy a Java
b. GroovyBeans
c. Autogeneracja kodu
d. Elementy Get i Set
e. Konstruktory
f. Wywoływanie skryptów Groovy w języku Java
4. Programowanie w konsoli i w środowisku graficznym
5. Programowanie zorientowane obiektowo
a. Realizacja paradygmatów programowania obiektowego
b. Obiekty w Groovy
c. Właściwości związane i ograniczane
d. Adnotacje
e. Transformacje
6. Obsługa plików tekstowych – operacje na plikach
a. Czytanie plików
b. Zapisywanie tekstów do pliku
c. Operacje na plikach
d. Właściwości plików
7. Język XML. Parsowanie plików XML, zapis do formatu XML
a. Wstęp do języka XML
b. Parsowanie dokumentów XML – rodzaje parserów
c. Obsługa atrybutów XML
d. Przestrzenie nazw XML
e. Metajęzyki XML
8. Elementy metaprogramowania*, praca z Grails Framework*, WebServices
a. Metaprogramowanie – odkrywanie klas i pól
b. Dodawanie metod do dynamicznych Klas
c. Instalacja Grails Framework
d. Praca z Grails – pliki WAR, praca z bazami danych, kontrolery i widoki, walidacja danych
e. Protokoły HTTP REQUEST
f. Praca z zapytaniami
g. WebService RestFul
9. Programowanie Webowe *
a. Tworzenia aplikacji www
b. Tworzenie WebServices z użyciem Grails
c. Praca ze źródłami danych
d. Praktyczne przykłady aplikacji
Umiejętności
Po kursie użytkownik będzie potrafił zbudować programować elementy aplikacji www w architekturze języka Groovy
Ścieżka rozwoju
Po zakończeniu szkolenia rekomendowane jest rozwijanie swoich umiejętności indywidualnie. Ewentualnie skorzystanie ze szkoleń związanych z innymi technologiami tworzenia aplikacji webowych.