VMware vSphere: Troubleshooting Workshop [V6.5]

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      VMware vSphere: Troubleshooting Workshop [V6.5]


      Szkolenie w formie zdalnej lub stacjonarnej

      • Charakterystyka

        Ten 5-dniowy kurs, koncentrujący się na ćwiczeniach laboratoryjnych, zapewnia uczestnikom zdobycie zaawansowanej wiedzy, umiejętności i zdolności uzyskania kompetencji w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów dotyczących wirtualnej infrastruktury VMware vSphere 6.x. Ponadto kurs ten podnosi umiejętności uczestników w zakresie wykorzystywania narzędzi wiersza polecenia oraz narzędzi VMware vSphere® Web Client, VMware vRealize® Log lnsight™ i in. do analizy i rozwiązywania problemów.

      • Profil słuchaczy

        Słuchaczami są administratorzy systemowi, integratorzy systemów.

      • Wymagania wstępne

        Wymagania wstępne obejmują spełnienie jednego z poniższych:

        • Posiadanie certyfikacji VMware Certified Professional 6 – Data Center Virtualization (VCP6-DCV)
        • Ukończenie kursu VMware vSphere: Fast Track [V6.x]
        • Ukończenie kursu VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V6.x]
        • Posiadanie równoważnej wiedzy i doświadczenia w pracy z rozwiązaniami VMware ESXi™ oraz vCenter Server
        • Doświadczenie w pracy z narzędziami wiersza polecenia jest wysoce zalecane, jak również ukończenie kursu VMware vSphere: Optimize and Scale [V6.x].
      • Czas trwania

        5 dni po 8 godzin lekcyjnych

      • Metoda realizacji szkolenia

        Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

      • Wiedza teoretyczna i praktyczna

        Moduł 1. Wprowadzenie do kursu

        • Wprowadzenie i logistyka kursu
        • Zapoznanie z celami kursu
        • Opis zagadnień poruszanych podczas kursu
        • Poznanie systemu certyfikacji VMware
        • Zapoznanie się z korzyściami wynikającymi z użytkowania VMware Education Learning Zone
        • Omówienie dodatkowych zasobów i materiałów

        Moduł 2. Wprowadzenie do diagnozowania i rozwiązywania problemów

        • Identyfikowanie efektów problemów systemowych
        • Określenie zakresu diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Podejście strukturalne do diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Zrozumienie podstaw diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Postępowanie zgodnie z uporządkowaną procedurą diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Przeanalizowanie przykładowych przypadków diagnozowania i rozwiązywania problemów

        Moduł 3. Narzędzia do diagnozowania i rozwiązywania problemów

        • Używanie narzędzi wiersza poleceń do diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Wykorzystanie VMware vSphere® Management Assistant
        • Położenie oraz interpretacja zawartości ważnych plików dzienników systemowych
        • Wykorzystanie vRealize Log Insight do zbierania danych z dzienników systemowych, efektywnego ich przeszukiwania oraz analizy problemów

        Moduł 4. Zagadnienia sieciowe

        • Identyfikacja symptomów problemów związanych z siecią
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów ze standardowych i rozproszonymi switchami wirtualnymi
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z połączeniami sieciowymi maszyn wirtualnych
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z połączeniami sieci zarządzającej oraz przywracanie konfiguracji
        • Identyfikowanie i zapobieganie potencjalnym problem

        Moduł 5. Pamięci masowe

        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów dotyczących połączeń z pamięcią masową (iSCSI, NFS, VMware vSphere® VMFS, VMware vSAN™, oraz VMware vSphere® Virtual Volumes™)
        • Analiza dzienników systemowych powiązanych z pamięcią masową
        • Analiza scenariuszy nieprawidłowego działania sprzętu i złej konfiguracji oprogramowania
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wielościeżkowych (multipathing), w tym permanent device loss (PDL) oraz all paths down (APD)
        • Analiza potencjalnych przyczyn błędów oraz przywrócenie dostępności pamięci masowej

        Moduł 6. Zarządzanie klastrami

        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów dotyczących vSphere HA
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie różnych typów problemów związanych z wykonywaniem migracji maszyn wirtualnych przy pomocy vSphere vMotion
        • Omówienie problemów dotyczących vSphere DRS oraz przywracanie właściwej funkcjonalności i zbalansowanego zużycia zasobów występujących po takich problemach
        • Analiza scenariuszy problemów dotyczących klastrów vSphere i zaproponowanie rozwiązań

        Moduł 7. Maszyny wirtualne

        • Diagnozowanie i rozwiązywanie typowych problemów z migawkami (snapshot)
        • Identyfikowanie możliwych przyczyn i rozwiązywanie problemów związanych z włączaniem maszyn wirtualnych
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów ze stanem połączenia maszyn wirtualnych
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów spotykanych podczas instalacji VMware ® Tools™
        • Analiza scenariuszy problemów i zaproponowanie rozwiązań

        Moduł 8. vCenter Server oraz ESXi

        • Zrozumienie architektury vCenter Server i VMware Platform Services Controller™ w środowisku vSphere 6.x
        • Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z uwierzytelnianiem
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z VMware Certificate Authority i certyfikatami
        • Analizowanie i rozwiązywanie problemów z usługami vCenter Server
        • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z bazą danych vCenter Server
        • Identyfikowanie problemów z VMware vCenter Server® High Availability
        • Analiza scenariuszy problemów dotyczących hostów ESXi oraz serwera vCenter Server i zaproponowanie rozwiązań
      • Umiejętności

        Po zakończeniu kursu uczestnik powinien potrafić:

        • Używać oprogramowania VMware vSphere Web Client, narzędzi wiersza polecenia oraz plików dzienników systemowych do diagnozowania i rozwiązywania problemów dotyczących środowiska vSphere
        • Stosować podstawowe zasady i procedury diagnozowania i rozwiązywania problemów
        • Diagnozować i rozwiązywać problemy sieciowe
        • Analizować scenariusze awarii pamięci masowej oraz diagnozować i rozwiązywać problemy związane z pamięcią masową
        • Analizować scenariusze awarii klastrów vSphere oraz diagnozować i rozwiązywać problemy związane z klastrami VMware vSphere®
        • Diagnozować i rozwiązywać typowe problemy związane z VMware vSphere High Availability
        • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z migracją maszyn wirtualnych (VMware vSphere® vMotion®) oraz poprawieniem wykorzystania zasobów (VMware vSphere® Distributed Resource Scheduler™)
        • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z vCenter Server
        • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z hostami ESXi
        • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z niedziałającymi maszynami wirtualnymi, obejmujące problemy z instalacją, problemy z połączeniem sieciowym i inne

        • Ścieżka rozwoju

          Pozostałe kursy VMWare.

        Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

        Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
        Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

        Podobne szkolenia