Uczenie i rozwijanie pracowników

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Uczenie i rozwijanie pracowników

      Opis szkolenia

      Szkolenie Uczenie i rozwijanie pracowników przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie uczenia i wspierania rozwoju swoich podwładnych.  

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia 


      Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

      • zrozumieć, na czym polegają procesy coachingu i mentoringu  
      • nabyć i/lub rozwinąć umiejętności potrzebne do pełnienia roli coacha i mentora
      • trafniej rozpoznawać i wspomagać rozwiązywanie problemów swoich pracowników    
      • rozpocząć i/lub kontynuować proces budowania relacji opartych na zaufaniu
      • pełniej wykorzystywać potencjał swój i swojego zespołu
      • skuteczniej wpływać na rozwój swoich pracowników

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • rozpoznawać sytuacje, które wymagają uruchomienia funkcji coacha/ mentora
      • trafnie diagnozować problemy i potrzeby rozwojowe swoich pracowników
      • stosować techniki GROW do prowadzenia rozmów rozwojowych ze swoimi pracownikami
      • udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej o postępach pracownika (lub ich braku)
      • stosować odpowiednie techniki i sposoby uczenia do przekazywania wiedzy i/lub umiejętności zawodowych pracowników
      • odpowiednio przygotowywać się i przeprowadzać rozmowę diagnozującą, oceniającą i problemową z pracownikiem.

      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie uczenia i wspierania rozwoju swoich podwładnych. 

      Przygotowanie uczestników

      Brak wymagań wstępnych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia 

      • ROZWÓJ PRACOWNIKÓW: Czemu (i komu!) służy? Kto ponosi odpowiedzialność za proces rozwoju? Na czym polega proces mentoringu i coachingu? Czym te procesy różnią się od siebie? Jakimi prawami się rządzą? Czy i jak można je ze sobą łączyć? Jakie symptomy wskazują na konieczność ich uruchomienia?
      • MENEDŻER W ROLI COACHA I MENTORA: Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać? Jak zdiagnozować własny potencjał jako mentora?
      • STRUKTURA PROCESU ROZWOJU, czyli DUO: Diagnoza – klucz do indywidualnego podejścia; Uczenie – przyswojenie wiedzy i umiejętności; Ocena – weryfikacja efektów procesu.
      • DIAGNOZA SYTUACJI: Jak pytać, żeby zgłębić istotę problemu? W jaki sposób wykorzystać metodę GROW?
      • UCZENIE PODOPIECZNYCH: Na czym polega specyfika uczenia dorosłych? Jak wykorzystać mechanizmy procesu uczenia się? Jak indywidualizować proces uczenia?
      • OCENA, czyli INFORMACJA ZWROTNA: W jaki sposób udzielać podwładnemu konstruktywnej informacji zwrotnej o jego postępach lub ich braku?
      • ROZMOWA ROZWOJOWA: Jak ją zaplanować i przeprowadzić? Na co zwrócić szczególną uwagę?    

      Metoda realizacji szkolenia

      Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Szkolenia z oferty:

      • Zarządzanie zespołem i pracownikami
      • Efektywne kierowanie pracownikami
      • Motywowanie pracowników
      • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
      • Zarządzanie zmianą.
      •  Zarządzanie konfliktem w zespole.
      • Komunikacja interpersonalna
      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

      Podobne szkolenia