Zarządzanie konfliktem w zespole

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Zarządzanie konfliktem w zespole

      Opis szkolenia

      Szkolenie Zarządzanie konfliktem w zespole przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

      Poznaj program szkolenia

      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

      • poznać istotę i mechanizmy rozwoju sytuacji konfliktowych  
      • zidentyfikować swoje preferowane zachowania w obliczu konfliktu
      • określić potencjalne punkty „zapalne” w zespole
      • wypracować praktyczne sposoby zażegnywania i rozwiązywania konfliktów
      • prowadzić konstruktywne rozmowy mediacyjne z pracownikami
      • systematycznie ograniczać liczbę sytuacji, w których dajemy się „ponieść” emocjom

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu uczestnik będzie:

      • trafnie rozpoznawał zarzewia potencjalnych konfliktów w zespole i skutecznie zapobiegać ich eskalacji
      • wybrierał i stosował optymalne w danej – potencjalnie konfliktowej – sytuacji  zachowanie
      • ograniczał liczbę konfliktów w zespole poprzez zastosowanie konkretnych narzędzi komunikacyjnych
      • prowadził konstruktywne rozmowy mediacyjne z pracownikami
      • skuteczniej kontrolował i efektywniej wyrażał swoje emocje 

      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

      Przygotowanie uczestników

      Brak wymagań wstępnych.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 1 dzień, 8 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia 

      • ISTOTA KONFLIKTU: Czym jest, kiedy oraz i dlaczego rodzi się konflikt? Czy można rozpatrywać konflikt w kategoriach dobry – zły, konstruktywny – destrukcyjny, potrzebny – niepotrzebny? Jakie są rodzaje konfliktów?
      • PSYCHOLOGIA I FIZJOLOGIA KONFLIKTU: W jaki sposób temperament i osobowość warunkują nasze reakcje na konflikt? Jak funkcjonuje nasz organizm w sytuacji konfliktowej? Czy i w jakim stopniu możemy przeciwstawić się naszej fizjologii? 
      • ESKALACJA KONFLIKTU: Czym charakteryzują się poszczególne fazy konfliktu? Jak zapobiegać przeradzaniu się różnicy zdań czy interesów w konflikt? Jak otwarcie wyrażać swoje poglądy bez uruchamiania spirali obrony i ataku? 
      • POTENCJALNE KWESTIE „ZAPALNE”: Jakie mogą być źródła sytuacji konfliktowych? Jak gasić zarzewia konfliktu? 
      • ZACHOWANIE W SYTUACJI KONFLIKTU: Jak każdy z nas reaguje na sytuacje konfliktowe? Jak powinniśmy reagować? Czym charakteryzują się poszczególne style reagowania na sytuacje konfliktowe i kiedy je stosować?  
      • KONFLIKT W ZESPOLE: Czy i jak ingerować w konflikt pomiędzy naszymi pracownikami? Jak odróżnić pseudo-strategie od konstruktywnych technik rozwiązywania konfliktów? Jakich metod użyć, by  zapewnić wszystkim zaangażowanym „wyjście z twarzą”? 
      • MENEDŻER W ROLI MEDIATORA: Na czym polega rola mediatora? Jak prowadzić mediacje pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami? Jak powinna wyglądać konstruktywna rozmowa mediacyjna? O czym warto pamiętać na każdym z poszczególnych etapów tej rozmowy? 
      • INTELIGENCJA EMOCJONALNA W ZARZĄDZANIU KONFLIKTEM: Czym jest i co się na nią składa? Jak rozwijać inteligencję emocjonalną w procesie zarządzania konfliktami w zespole?

      Metoda realizacji szkolenia

      Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Szkolenia z oferty z zakresu zarządzania pracownikami:

      • Zarządzanie zespołem i pracownikami
      • Motywowanie pracowników
      • Ocena pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających.
      • Zarządzanie zmianą.
      • Zarządzanie konfliktem w zespole.

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dotyczy kursów stacjonarnych)

      Podobne szkolenia