Cele szkolenia
Szkolenie "Budowa i zarządzanie zespołem projektowym" koncentruje się na kluczowych aspektach tworzenia, rozwijania i skutecznego kierowania zespołami projektowymi. Uczestnicy poznają metody efektywnej rekrutacji i selekcji członków zespołu, budowania zaangażowania oraz motywowania pracowników. Program obejmuje również techniki komunikacji, zarządzania konfliktami oraz delegowania zadań, co pozwala na maksymalizację wydajności i efektywności pracy zespołowej
Umiejętności
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
Profil uczestników
Szkolenie jest skierowane do kierowników projektów, menedżerów zespołów i liderów grup projektowych, osób aspirujących do roli lidera w organizacji oraz pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie ludźmi i procesami projektowymi w organizacji.
Przygotowanie uczestników
Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w zarządzaniu projektami, jednak podstawowa znajomość pracy w zespołach projektowych będzie atutem.
Przed nami:
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania zespołem projektowym
Tworzenie i rozwijanie zespołu
Komunikacja w zespole
Motywowanie zespołu
Delegowanie zadań i zarządzanie wydajnością
Zarządzanie konfliktami i problemami w zespole
Model przywództwa sytuacyjnego
Narzędzia wspierające zarządzanie zespołem
Podsumowanie szkolenia
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie mini wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Uczestnicy będą pracować na rzeczywistych przypadkach, co pozwoli im rozwijać kompetencje przywódcze i komunikacyjne.