Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do pracy w środowisku projektowym. Uczestnicy dowiedzą się, jak wybrać odpowiednie podejście do realizacji projektów, poznając zalety i ograniczenia modeli Waterfall, Agile oraz hybrydowych. Ponadto, szkolenie wprowadza w rolę członka zespołu projektowego, lidera zespołu i kierownika projektu.
Szkolenie rozwija praktyczne umiejętności i gotowość do uczestnictwa w zespołach projektowych, a jednocześnie zachęca do dalszego rozwoju i pogłębiania wiedzy w obszarze zarządzania projektami
Umiejętności
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:
Profil uczestników
Szkolenie przeznaczone dla członków zespołów projektowych, osób rozpoczynających pracę jako kierownicy projektów oraz liderów zespołów.
Przygotowanie uczestników
Brak wymagań wstępnych – szkolenie wprowadzające w tematykę zarządzania projektami.
Przed nami:
Szczegółowy program szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania projektami
Metody dostarczania produktów projektu
Przegląd metodyk i praktyk zarządzania projektami
Kultura agile
Budowanie zespołu
Czynniki wpływające na wybór podejścia do realizacji projektów
Rozpoczynanie projektu
Analiza interesariuszy i zarządzanie komunikacją
Zarządzanie ryzykiem
Wymagania oraz monitorowanie i kontrola projektu
Zarządzanie czasem i zakresem projektu
Zamykanie projektu
Przykłady podejść zwinnych
Podsumowanie
Podsumowanie szkolenia
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładów oraz ćwiczeń. Integralnym elementem szkolenia są dyskusje i analizy przypadków (case study).