ITIL ® Foundation

Szkolenie akredytowane z egzaminem
    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Szkolenie ITIL ® 4 Foundation

      Skorzystaj ze szkolenia akredytowanego ITIL z egzaminem. Poznaj dobre praktyki zarządzania usługami IT!

      Czym jest ITIL?

      ITIL zapewnia praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania infrastrukturą informatyczną i usługami IT. ITIL pełni rolę przewodnika, pomagając organizacjom zwiększać wartość usług poprzez skupienie się na współtworzeniu wartości biznesowej i rozwiązywaniu problemów biznesowych. Jest neutralnym zestawem uniwersalnych rozwiązań, definiując praktyki, procesy i usługi w sposób przekrojowy. Jedną z głównych cech ITIL jest jego uniwersalność, umożliwiająca stosowanie go w każdym przedsiębiorstwie.

      ITIL 4, najnowsza wersja, skupia się na wytwarzaniu wartości i zwiększaniu efektywności działania, uwzględniając zasady przewodnie i High-Velocity IT. Usługi IT stanowią kluczowy element gospodarki, a zarządzanie nimi opiera się na optymalnym połączeniu ludzi, procesów i technologii. W dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie technologia rozwija się szybko, ITIL jest kluczowym narzędziem dla organizacji dążących do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej poprzez efektywne zarządzanie usługami IT i adaptację do zmieniających się warunków rynkowych.

      Dla kogo jest ITIL® Foundation?

      ITIL® Foundation to certyfikacja na poziomie podstawowym. Odpowiedni jest dla osób, które potrzebują podstawowej wiedzy na temat struktury ITIL i tego, jak można ją wykorzystać do poprawy jakości zarządzania usługami IT w organizacji. ITIL Foundation jest dedykowane wszystkim osobom zainteresowanym podnoszeniem swoich umiejętności w zakresie zarządzania usługami IT. To idealne szkolenie dla profesjonalistów IT, menedżerów projektów, kierowników działów IT, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat dobrych praktyk w branży IT.

      Cena szkolenia obejmuje

      Poznaj program szkolenia ITIL

      Co zyskasz dzięki autoryzowanemu szkoleniu ITIL?

      Cele szkolenia 

      Szkolenie „ITIL ® Foundation. Szkolenie akredytowane z egzaminem” zostało przygotowane na podstawie najnowszego wydania dobrych praktyk zarządzania usługami IT - ITIL 4. Jest wprowadzeniem do nowej koncepcji i terminologii stosowanej w ITIL 4. Umożliwia zapoznanie się z nowym podejściem do zarządzanie usługami IT oraz z kluczowymi komponentami, takimi jak: System wartości usługi (Service Value System – SVS) i modelem Czterech wymiarów zarzadzania usługami (Four Dimensions model). Nowe podejście ITIL 4 również uwzględnia nowe sposoby pracy, jakie jak: Lean, Agile i DevOps.Celem autoryzowanego szkolenia ITIL ® jest zapoznanie uczestników z koncepcją zarządzania usługami IT w nowoczesnym, cyfrowym świecie, a w szczególności poznanie podstawowych pojęć zarządzania usługami - zapoznanie z przewodnimi zasadami ITIL.


      Umiejętności

      Dzięki akredytowanemu szkoleniu ITIL ® uczestnik:

      • Pozna podstawowe pojęcia zarządzania usługami - przewodnie zasady ITIL Guiding principles oraz zrozumie, w jaki sposób pomagają one organizacji przyjąć i zastosować najlepsze praktyki
      • Zapozna się z modelem Czterech wymiarów zarządzania usługami Four Dimensions model
      • Zapozna się z Systemem wartości usługi Service value system, jego przeznaczeniem oraz składowymi
      • Zapozna się z aktywnościami Łańcucha wartości usługi Service value chain, zrozumie,  w jaki sposób wspierają one system wartości usługi
      • Zapozna się z wybranymi praktykami ITIL
      • Zostanie przygotowany do egzaminu certyfikacyjnego: ITIL 4 na poziomie podstawowym.
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie „Dobre praktyki zarządzania usługami IT” jest skierowane do wszystkich osób zajmujących się świadczeniem usług IT. Również dla każdego, kto chce pogłębić lub uaktualnić swoją wiedzę w zakresie zarządzania usługami IT i dostarczania wartości biznesowej oraz dla tych, którzy chcą uaktualnić certyfikację ITIL v3 Foundation.


      Przygotowanie uczestników

      Nie ma wymagań wstępnych w stosunku do uczestników autoryzowanego szkolenia z ITIL ® . Doświadczenie związane z usługami IT będzie pomocne, ale nie jest wymagane.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
      Szczegółowy program akredytowanego szkolenia ITIL®

      Szczegółowy program szkolenia

      Kluczowe komponenty zarządzania usługami

      System wartości usługi (Service Value System – SVS)
      Model Czterech wymiarów zarządzania usługami (Four Dimensions model).
      Kluczowe koncepcje zarządzania usługami

      • Tworzenie wartości, rezultaty, koszty i ryzyka
      • Usługi i ich relacje Kluczowe koncepcje ITIL
      • Cztery wymiary zarządzania usługami (The four dimensions)
      • System wartości usługi (Service value system)
      • Aktywności Łańcucha wartości usługi (Service value chain)
      • Przewodnie zasady (Guiding principles)
      • Wprowadzenie do praktyk ITIL i kluczowe pojęcia
      • Praktyki zarządzania usługami (Service management practices)
      • Ogólne praktyki (General practices)
      • Praktyki techniczne (Technical practices)

      Metoda realizacji szkolenia

      Szkolenie realizowane jest w formie wykładów oraz ćwiczeń. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Szkolenie prowadzone jest w języku polskim, materiały szkoleniowe są w języku angielskim.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      Ścieżka rozwoju

      Po zakończeniu akredytowanego szkolenia ITIL® Foundation rekomendowane jest skorzystanie z pozostałych szkoleń ITIL 4 wyższych poziomów umożliwiających uzyskanie odpowiedniego certyfikatu.

      W ramach szkolenia zapewniamy

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • materiały szkoleniowe
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Kilka słów o ITIL

      ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library) to zbiór publikacji zawierających najlepsze praktyki zarządzania usługami informatycznymi.

      Zapewnia wsparcie w zarządzaniu organizacjom, które muszą stawić czoła nowym wyzwaniom w zakresie zarządzania usługami i wykorzystać potencjał nowoczesnej technologii.

      ITIL 4 został zaprojektowany w celu zapewnienia elastycznego, skoordynowanego i zintegrowanego systemu skutecznego zarządzania i zarządzania usługami wspieranymi przez IT.

      ITIL 4 przekształca wiele praktyk zarządzania usługami w szerszym kontekście obsługi klienta, strumieni wartości i transformacji cyfrowej, a także obejmując nowe sposoby pracy, takie jak Lean, Agile i DevOps.

      Zapoznaj się z poziomami certyfikacji ITIL

      Spotkajmy się na szkoleniu!

      • Cezary Krzemiński 

        Certyfikowany trener, konsultant i doradca; prowadzi szkolenia w zakresie PRINCE2, PRINCE2, Agile, AgilePM, Zarządzania usługami IT – ITIL oraz komunikacji w zespole projektowym; współpracujący z centrum Szkoleniowym od 2011 roku; doświadczenie trenerskie od 1989 roku; wykształcenie: wyższe mgr inż., Executive MBA; najważniejsze certyfikacje: APMG Accredited Trainer - AgilePM®, APMG Accredited Trainer - VeriSM™, AgilePM® Practitioner, Agile Business Consortium SCRUM MASTER, ITIL Service Manager Certificate, MSP Foundation, ITIL Expert in IT Service Management i in., ponad 15000 godzin szkoleniowych dla CS Comarch.