6GMOBILE, holenderski operator, stawia na rozwiązanie Comarch Convergent Billing
Comarch, globalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych, oraz Tango Telecom, wiodący dostawca systemów do rozliczeń w czasie rzeczywistym dla operatorów komórkowych, ogłosili, że holenderski operator komórkowy 6GMOBLIE zdecydował się na kontynuację współpracy z Comarch i wybrał rozwiązanie Comarch Convergent Billing.
Rozwiązanie Comarch Convergent Billing dla 6GMOBILE rozszerza funkcjonalności istniejących produktów wdrożonych już w 6GMOBILE przez Comarch, umożliwiających obciążanie w trybie „offline”, wykorzystywane do kompletnego procesu bilingowania (oczekiwanie, naliczanie, dyskontowanie, fakturowanie, zbieranie płatności, monitorowanie, raportowanie, billing „offline”). Dodatkową funkcjonalnością dostarczaną przez rozwiązanie Comarch Convergent Billing jest rozliczanie rozmów w czasie rzeczywistym, zbalansowane zarządzanie i błyskawiczny dostęp do istniejącej platformy.
Comarch Convergent Billing, zawierający serwer do przetwarzania danych w czasie rzeczywistym (real-time Data Processing Server – rtDPS), został w pełni zintegrowany z Tango Telecom’s iAX™ Charge SCP, aby uzyskać światowej klasy konwergentne rozwiązanie dla graczy na rynku komórkowym w Holandii.
Taka kombinacja rozwiązań umożliwi 6GMOBILE efektywne wprowadzenie nowych usług dla klientów oraz większą konwergencję w ich sieci. System integruje w jedną platformę rozliczeniową dwie technologie sieciowe: funkcję naliczania opłat w czasie rzeczywistym zarówno za usługi głosowe jak i transmisję danych oraz systemy rozliczeniowe back-office. Redukuje to zarówno OPEX, jak i CAPEX dla operatorów, dostarczając jednocześnie zróżnicowane usługi. Wybrane rozwiązanie daje 6GMOBILE elastyczność związaną z rozwojem usług w przyszłości oraz kontrolowanie przepływów w systemie „real-time”, jak również możliwości nadzoru kredytowania.
- Współpraca z Comarch i Tango Telecom oferuje nam możliwość zapewnienia wyższej satysfakcji i lojalności klientów poprzez istotne udoskonalanie naszych usług dla klientów i szybszą reakcję na potrzeby rynku w dziedzinie nowych usług dodanych (Value Added Services). Naszym celem jest wprowadzenie nowych i innowacyjnych usług głosowych, planów taryfowych i usług przesyłania danych zarówno dla naszych abonentów w systemie pre-paid, jak i post-paid. Rozwiązanie Comarch i Tango Telecom pozwala nam na uzyskanie pewności, że nasze plany zostaną zrealizowane – podsumowuje Eildert-Jan Boekholt, Dyrektor Rozwoju i Obsługi w 6GMOBILE.