Comarch, globalny dostawca kompletnych rozwiązań BSS/OSS dla telekomunikacji, ogłosił, że został uwzględniony w kwadracie Challengers, w nowym raporcie firmy analitycznej Gartner, Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management (IRCM). Produkty Comarch BSS docenione zostały ze względu na swoją kompleksowość, modularność i architekturę opartą o standardy branżowe.

Raport Gartnera ocenia dostawców rozwiązań dla telekomunikacji, których portfolio produktowe IT zawiera funkcjonalności takie jak biling, obsługa klienta, rating, naliczanie opłat, wycena usług, zarządzanie relacjami z partnerami, zarządzanie polityką sieciową, mediacja, portale samoobsługowe dla klientów, narzędzia analityczne i inne podobne produkty, które określane są w dokumencie mianem IRCM (Integrated Revenue and Customer Management – Zintegrowane Zarządzanie Przychodami i Klientem).

Kamlesh Bhatia, Mentor Cana i Norbert J. Scholz, autorzy raportu Magic Quadrant, widzą główne mocne strony Comarch w:

  • Silnym portfolio produktowym w zakresie systemów BSS, pokrywającym większość obszarów zarządzania przychodami i klientami (IRCM).
  • Koncentracji na kliencie, poprzez modularność w projektowaniu komponentów i elastyczne modele dostarczania rozwiązań; komponenty Comarch BSS są oparte o standardy i mają wspólne elementy architektury, jak model danych i procesów.
  • Działalności Comarch we wzrostowych obszarach jak platformy łączności M2M, która wykorzystuje istniejące portfolio IRCM (BSS) firmy oraz doświadczenie grupy Comarch w różnych branżach.


- Systemy BSS są ważnym narzędziem dla operatorów telekomunikacyjnych, gdyż umożliwiają zarządzanie przychodami i zyskiem w erze wysokiej konsumpcji danych, jak również pomagają budować pozytywne doświadczenie klientów. Wierzymy, że fakt docenienia Comarch w raporcie Gartnera “Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management”, wynika z siły naszego kompleksowego portfolio BSS. Pozytywna ewaluacja naszej koncentracji na kliencie oraz elastycznego podejścia do projektów pokazuje, że udaje nam się realizować założoną strategię bycia prawdziwym partnerem firm telekomunikacyjnych w projektach BSS. – mówi Piotr Machnik, dyrektor Działu Zarządzania Produktem i Marketingu w Sektorze Telekomunikacji Comarch.

Pełna wersja raportu “Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management for CSPs,” by Norbert J. Scholz, Kamlesh Bhatia and Mentor Cana (November 2012)” dostępna na stronie www.gartner.com.

O raporcie Magic Quadrant

Raporty "Magic Quadrant" firmy Gartner pozycjonują dostawców w ramach konkretnego segmentu na bazie kompletności ich wizji oraz umiejętności wdrożenia jej w życie. Gartner nie rekomenduje żadnego z dostawców, produktów i usług ujętych w ich publikacjach i nie doradza użytkownikom technologii wyboru jedynie tych dostawców, którzy zostali najwyżej ocenieni. Publikacje Gartner składają się z opinii analityków firmy i nie powinny być traktowane jako stwierdzenia faktu. Gartner wyrzeka się jakichkolwiek gwarancji, wyrażonych wprost lub domniemanych, związanych z tym badaniem, w tym wszelkich gwarancji przydatności handlowej lub dopasowania wymienionych produktów do określonych potrzeb.

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza