Comarch po raz kolejny wysoko oceniony przez analityków Gartnera
Oferta Comarch dla firm telekomunikacyjnych i dostawców treści otrzymała ocenę “Strong” w raporcie wiodącej firmy analitycznej Gartner zatytułowanym „BSS Market Overview and Strategic Scorecard for Vendors (2009)”.
Comarch, globalny dostawca oprogramowania i usług dla branży telekomunikacyjnej, zatrudniający ponad 3500 pracowników na całym świecie, otrzymał wysoką notę „Strong” w raporcie opublikowanym 22 grudnia. Zamieszczone w nim zestawienie porównuje i ocenia głównych dostawców produktów i rozwiązań z serii BSS na rynku światowym.
Gartner ocenił wiodących dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych na podstawie zakresu oferowanych produktów i usług. Wpływ na ocenę końcową miało również zrozumienie rynku, dopasowanie strategii do posiadanej oferty, dywersyfikacja geograficzna a także strategia sprzedażowa. Istotna była również umiejętność reagowania na zmiany zachodzące na poszczególnych rynkach zbytu. Całkowita ocena jest sumą wyników uzyskanych na podstawie poszczególnych kryteriów. W tym roku w raporcie zostało ocenionych 12 dostawców.
Comarch podniósł swoją pozycję na „Very strong” w zakresie zrozumienia rynku i indywidualnych potrzeb biznesowych swoich klientów. Kluczowym kryterium oceny była tu umiejętność dostosowania własnych produktów i usług do konkretnych wymagań rynkowych.
- Jesteśmy bardzo dumni, że Gartner po raz kolejny docenił naszą ofertę dla branży telekomunikacyjnej, dając nam tak wysoką notę. Jednocześnie mamy świadomość, że nasze produkty są wysokiej jakości i potrafią sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Rozwiązania Comarch w zakresie BSS zostały zaprojektowane tak, aby były w stanie przetwarzać znaczne ilości danych w czasie rzeczywistym, zgodnie z regułami w systemie zdefiniowanymi przez użytkownika. Dzięki możliwości pełnego dostosowania funkcjonalności produktu do konkretnych procesów biznesowych, każdy operator jest w stanie tak skonfigurować procesy, aby dopasować je do swoich wymagań i bieżących potrzeb biznesowych. - mówi Piotr Piątosa, Dyrektor Sektora Telekomunikacji, a jednocześnie Członek Zarządu Comarch SA.
Comarch dostarcza rozwiązania w modelu "pay as you grow", co oznacza że mogą one być rozbudowywane w miarę pojawiających się potrzeb biznesowych. Dotyczy nie tylko licencji, ale także wydajności i skalowalności systemów. Modele, w jakich dostarczane są nasze rozwiązania (SaaS, Managed Services i inne), dostosowywane są do indywidualnych potrzeb klientów i ich modeli biznesowych. Dodatkowo platforma Comarch BSS przystosowana jest też do sytuacji gdy jeden operator przejmuje innego, dzięki funkcjonalnościom multitenancy czy white labeling.