Comarch pomaga Grupie E-Plus zwiększyć wydajność sieci z pomocą rozwiązania NG Performance Management
Comarch pomaga Grupie E-Plus usprawnić środowisko IT w obszarze zarządzania wydajnością sieci, prowadząc do poprawy satysfakcji klientów i spadku kosztów operacyjnych.
Comarch, globalny dostawca i integrator rozwiązań IT ogłosił dziś, że E-Plus, trzeci co do wielkości operator komórkowy w Niemczech, zdecydował się wdrożyć rozwiązanie nowej generacji służące do zarządzania wydajnością sieci (Next Generation Performance Management). Czynnikiem mającym największy wpływ na tę decyzję była potrzeba usprawnienia i zwiększenia przejrzystości procesów w obszarze wydajności sieci. Wdrożone rozwiązanie ma pozwolić operatorowi skutecznie i w sposób kompleksowy zarządzać wydajnością całej infrastruktury sieciowej. Zastąpienie poprzedniego, sfragmentyzowanego środowiska IT nowym systemem da również E-Plus możliwość lepszej korelacji zdarzeń sieciowych, co zapewnieni pełną przejrzystość w zakresie wydajności sieci. Wraz z wdrożonym już w E-Plus systemem Comarch Next Generation Network Planning, operator będzie mógł identyfikować i na tej podstawie planować potrzebne działania w zakresie rozwoju sieci, a w rezultacie nieustannie poprawiać satysfakcję klientów.
Zgodnie z umową, platforma Performance Management zostanie wdrożona w modelu Managed Services i będzie hostowana w Comarch Data Center. Model ten pozwoli Grupie E-Plus skrócić w czasie procesy wdrażania nowych technologii, dostawców, wersji oprogramowania i funkcjonalności, przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego poziomu kosztów operacyjnych. Comarch bierze pełną odpowiedzialność za projekt, w ramach wskaźników wydajności (KPI) zdefiniowanych w obszarach ITIL oraz skrócenia w czasie procesów biznesowych. Firma ma też dostarczyć usługi integracji i aktualizacji systemu, jak również wskaźniki KPI oraz raporty. Rozwiązanie Performance Management dostarczane jest wraz z firmą partnerską, Mycom.
- Po pozytywnych doświadczeniach z Comarch przy poprzednich projektach transformacji OSS, zdecydowaliśmy się na ponowną współpracę przy projekcie, który ma na celu przebudowę naszego obecnego środowiska IT w zakresie wydajności sieci. Monitorowanie tego parametru w przypadku sieci zbudowanej z komponentów od różnych dostawców oraz w oparciu o różne technologie stało się bardzo wymagającym zadaniem a główny punkt ciężkości w tym procesie przesunął się z badania wskaźników KPI w zakresie sieci, na badanie tych, które odnoszą się do zadowolenia klienta końcowego. Ten projekt umożliwi nam oferowanie klientom jeszcze lepszej jakości innowacyjnych usług, szybciej niż konkurencja. – mówi Gehard Lüdtke, dyrektor ds. sieci transportowej i dostępowej w Grupie E-Plus.
- Wydajność sieci stała się bardzo istotnym elementem w biznesie operatorów telekomunikacyjnych i kluczowym czynnikiem dla zapewnienia najwyżej satysfakcji klienta. Posiadanie przez Comarch własnego Data Center pozwoliło nam zaoferować Grupie E-Plus ważną korzyść biznesową, w postaci niskich kosztów operacyjnych. Poprzez wzięcie na siebie pełnej odpowiedzialności za definiowanie i pomiar wskaźników KPI, kontynuujemy strategię wspierania Grupy E-Plus naszymi kompetencjami i doświadczeniem w tym istotnym obszarze biznesu. – mówi Marcin Dąbrowski, dyrektor OSS Business Unit w firmie Comarch.
O Grupie E-Plus
Grupa E-Plus Group jest pretendentem na niemieckim rynku telekomunikacyjnym. Proste usługi dopasowane do potrzeb klientów oraz znaczące obniżenie opłat za transmisję danych i połączenia głosowe, to jedne z wielu inicjatyw tego trzeciego co do wielkości operatora komórkowego w Niemczech. Po zrewolucjonizowaniu rynku głosowego dla dużych grup użytkowników, firma obecnie otwiera rynek telefonii komórkowej dla mas dzięki rozwojowi sieci na ogromną skalę oraz bardzo atrakcyjnym korzystnym cenowo planom taryfowym w zakresie transmisji danych. W rezultacie stosowania innowacyjnych modeli biznesowych, nowoczesnych struktur i silnej sieci partnerskiej Grupa E-Plus Group znacząco wzmocniła swoją pozycję rynkową i wykazała duży stopień rozwoju biznesu. 23.4 miliony abonentów używają sieci Grupy E-Plus do wykonywania połączeń telefonicznych I wysyłania wiadomości tekstowych lub danych. Grupa generuje roczne przychody w wysokości 3.4 miliarda Euro (dane z roku 2012) i zatrudnia ponad 4000 ludzi w Niemczech.