Comarch pomaga operatorom telekomunikacyjnym dostarczać usługi w chmurze dla klientów biznesowych
Comarch, globalny dostawca i integrator systemów informatycznych rozszerza swoje rozwiązanie Cloud Service Management o nową funkcjonalność, Cloud Marketplace Management, jak również o zestaw predefiniowanych aplikacji biznesowych i dopasowanych do branż usług w Chmurze.
Comarch Cloud Service Management (CSM) to kompleksowa platforma do dostarczania usług w Chmurze, opracowana z myślą o operatorach telekomunikacyjnych, którzy chcą oferować tego rodzaju usługi klientom biznesowym. Skierowana jest do menedżerów i pracowników marketingu w działach zajmujących się usługami w Chmurze oraz klientami biznesowymi. Comarch CSM umożliwia kompleksowe zarządzanie łańcuchem wartości w zakresie tego modelu biznesowego.
Rozwiązanie dostarczane jest wraz z szerokim zakresem funkcjonalności, wśród których znajdują się “sklep” z aplikacjami, centralny katalog produktów, automatyczne uruchamianie usług u klienta, zarządzanie urządzeniami, jak również biling i monitorowanie jakości usług. Możliwość pojedynczego logowania i zunifikowany interfejs dla wielu użytkowników zapewniają wysoki poziom zadowolenia użytkowników, dzięki łatwemu dostępowi do aplikacji i usług, oferowanych pod marką własną operatora, w każdym czasie, z każdego urządzenia i w każdym miejscu. Najwyższy poziom bezpieczeństwa pozwala na zastosowanie różnego rodzaju modelu oferowania usług w Chmurze Prywatnej, Publicznej lub Hybrydowej. Nowoczesna, modularna architektura rozwiązania umożliwia łatwą integrację z istniejącym środowiskiem IT operatora (w tym z takimi systemami jak biling, CRM, portal dla klientów itd.), a otwarty interfejs ułatwia uruchamianie nowych usług i aplikacji.
Cloud Service Management dostarczany jest z gotowym zestawem usług w Chmurze, w tym Cloud Computing (IaaS/PaaS), Przechowywanie Kopii Danych, Zarządzanie Przedsiębiorstwem (ERP), Zarządzanie Finansami, Wymiana Danych, Komunikacja Zintegrowana, jak również specjalizowane rozwiązania dla branż, między innymi dla telemedycyny, służby zdrowia, branży motoryzacyjnej czy e-commerce.
Comarch chce być partnerem dla operatorów w procesie rozwoju środowiska chmurowego. W zależności od strategii przyjętej przez operatora, Comarch CSM może być wdrożony na własnych serwerach klienta, lub w Comarch Data Center, w modelu usługi zarządzanej (Managed Service).
- Ponieważ tradycyjna oferta operatorów przestaje być pewnym źródłem przychodów, innowacyjne usługi w Chmurze stają się ciekawą opcją. Tego typu oferta cieszy się w ostatnim czasie dużym zainteresowaniem zarówno ze strony dużych korporacji, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, dlatego platformy umożliwiające oferowanie usług w Chmurze stają się dla operatorów niezwykle istotnym narzędziem. Wykorzystując potencjał swojej infrastruktury, zdolności operacyjnej i lojalności obecnych klientów, operatorzy telekomunikacyjni mają ogromne szanse, aby zdobyć przewagę na rynku usług w Chmurze. Comarch Cloud Service Management wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, czego potwierdzeniem jest duże zainteresowanie europejskich operatorów naszym rozwiązaniem. – mówi Grzegorz Wąchocki, dyrektor ds. Usług w Chmurze w firmie Comarch.
Aby dowiedzieć się więcej na temat Comarch Cloud Service Management przeczytaj opis na stronie rozwiązania lub umów się na spotkanie z Comarch podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie (25-28 lutego 2013), na stoisku 5G30 (Hala 5).