Comarch potwierdza swoją wysoką pozycję w obszarze Operations Support Systems (OSS)
Comarch podniósł swoją notę w raporcie wiodącej firmy analitycznej Gartner zatytułowanym „Dataquest Insight: Operations Support System Market Overview and Strategic Scorecard for Vendors, 2009”.
Comarch, globalny dostawca oprogramowania i usług dla branży telekomunikacyjnej, zatrudniający ponad 3500 pracowników na całym świecie, otrzymał notę „Strong” w raporcie opublikowanym 13 stycznia 2010. Jest to o stopień wyższa ocena w porównaniu z zeszłym rokiem (nota „Stable” w raporcie “OSS Market Overview and Strategic Scorecard for Vendors, 2008”).
Zamieszczone zestawienie porównuje głównych dostawców produktów oraz rozwiązań z serii OSS na rynku światowym.
Gartner ocenił wiodących dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych na podstawie zakresu oferowanych przez nich produktów i usług. Wpływ na ocenę końcową miało także zrozumienie rynku, dopasowanie strategii do posiadanej oferty, dywersyfikacja geograficzna a także strategia sprzedażowa. Istotna była również umiejętność reagowania na zmiany zachodzące na poszczególnych rynkach zbytu. Całkowita ocena jest sumą wyników uzyskanych na podstawie poszczególnych kryteriów. W tym roku w raporcie zostało ocenionych 12 dostawców.
Comarch podniósł swoją pozycję w kategoriach dotyczących oferty produktowej oraz możliwości utrzymania silnej pozycji rynkowej, biorąc pod uwagę sytuację finansową, strategię rozwoju oraz organizację jednostek biznesowych. W pierwszej kategorii była oceniana umiejętność dostosowania własnych produktów i usług do konkretnych wymagań odbiorców. Na końcową ocenę wpływ miała również zdolność zachowania konkurencyjnej pozycji na rynku, w tym dotychczasowe sukcesy oraz inwestycje w rozwój produktów i rozwiązań.
Comarch również podniósł swoja pozycje w raporcie Gartnera “BSS Market Report, 2009” z całkowitą notą „Strong”.
- Wysoka ocena Comarch potwierdza to, że jesteśmy solidnym partnerem odpowiedzialnym za dostarczanie i zarządzanie platformą IT w zakresie OSSa. Dzięki właściwemu doborowi partnerów, wysokiej klasy rozwiązaniom, wykwalifikowanym i doświadczonym ekspertom oraz elastyczności w podejściu do klienta, Comarch jest w stanie dostarczać produkty przynoszące wymierne korzyści dostawcom usług, w tym wzrost efektywności w automatyzacji operacji czy niezawodne usługi i rozwiązania do zarządzania siecią. Stale rozwijamy naszą współpracę z wiodącymi integratorami w krajach DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), włączając w to PSI oraz T-Systems. Dzięki temu nasi klienci mogą korzystać z kompletnego rozwiązania COTS, a także najwyższej jakości zintegrowanych usług - mówi Piotr Piątosa, Dyrektor Sektora Telekomunikacji, a jednocześnie Członek Zarządu Comarch SA.