Comarch rozwija BSS Suite w oparciu o Central Product Manager
Wprowadzone w jednym z flagowych produktów Comarch zmiany są odpowiedzią na potrzeby operatorów telekomunikacyjnych. Nowy BSS Suite umożliwia zarówno optymalizację procesów biznesowych i IT, jak również ułatwia wprowadzanie na rynek nowych usług telekomunikacyjnych.
Gama produktów BSS została zaprojektowana w celu wspierania bazowych działań B2C (Business-to-Customer) operatorów komórkowych, stacjonarnych oraz sieci kablowych. Zapewnia również wsparcie działań B2B (Business-to-Business) oraz M2M (Machine-to-Machine), pozwalając na czerpanie dodatkowych zysków z tych właśnie obszarów.
Comarch BSS Suite to zestaw produktów i rozwiązań wspierających: marketing i sprzedaż, biling, zarządzanie produktami oraz procesami związanymi z partnerami i dostawcami czy kontrolę usług. Niezwykle ważny jest fakt, że systemy BSS mogą być bardzo łatwo zintegrowane z aplikacjami OSS, istniejącymi już u operatora, daje to unikalną konwergencje BSS/OSS.
Krzysztof Kwiatkowski, BSS Product Manager, sektor Telekomunikacji w Comarch: - Z perspektywy IT optymalizacja architektury jest niezwykle ważna. I właśnie dlatego przy budowie gamy produktów BSS położyliśmy nacisk na modularność oraz doskonałą integrację. Cały BSS Suite jest rozwijany jako jeden kompleksowy produkt, ale też wszystkie komponenty mogą zostać zintegrowane z innymi systemami. Przykładowo, kluczowy komponent - Central Product Manager – jest integralną częścią całej architektury. Umożliwia on zarządzanie ofertami, specyfikacją czy cyklem życia produktów w jednym miejscu, a dodatkowo jest świetnie zintegrowany z pozostałymi modułami, a także z katalogiem usług OSS. Podobnie jest z pozostałymi produktami takimi jak Convergent Billing czy CRM for Telecoms. Takie podejście pozwala nam skupiać się głównie na rozwiązaniach, na które jest zapotrzebowanie ze strony klienta oraz na integracji z istniejącą infrastrukturą, równocześnie utrzymując spójną architekturę BSSa.
Poftfolio produktów BSS Suite to innowacyjna, modularna platforma bilingowa. Wspomaga ona wszystkie obszary związane z rozliczeniami oraz obsługą klientów, a także szeroko rozumianych dostawców i odbiorców usług telekomunikacyjnych. Jej zadaniem jest realizowanie biznesowych celów operatora i przygotowanie go do wprowadzania usług nowej generacji w krótkim czasie.
Orientacja biznesowa produktów oparta na standardach TMForum eTOM przekłada się na nieskończenie wiele zaimplementowanych procesów biznesowych, które mogą być w sposób błyskawiczny wdrożone i skonfigurowane. W każdym momencie można również dokonać stosownych zmian w zależności od potrzeb klienta.
Comarch BSS Suite zostało już wdrożone między innymi w KPN - Holandia, Auchan SA - Francja, Bite - Litwa i Łotwa, OnePhone - Niemcy, DTMS - Niemcy, Belize Telemedia Limited - Belize, Cable Onda - Panama. W 2010 roku następujący operatorzy zdecydowali się na moduły Comarch BSS: GTS Poland, Fring, OXYCOM oraz 5 innych operatorów.