Comarch uwzględniony w przewodniku “Market Guide for CSP Operations Support System Solutions”, przygotowanym przez firmę Gartner
Styczeń 2021 – Comarch po raz kolejny został uwzględniony wśród Reprezentatywnych Dostawców rozwiązań OSS w raporcie firmy Gartner - wiodącej na świecie firmy badawczo-doradczej.
“Market Guide for CSP Operations Support System Solutions” Gartnera opisuje takie obszary, jak: definicja rynku, kluczowe ustalenia dotyczące stanu strategii OSS zarówno wśród dostawców CSP, jak i dostawców produktów OSS, a także definiuje zalecenia dla CIO organizacji, odpowiedzialnych za strategię OSS i jej transformację.
„Naszym zdaniem, uwzględnienie Comarch w raporcie potwierdza silną pozycję firmy jako lidera innowacji pośród innych dostawców OSS na rynku” - mówi Dominik Pacewicz, Head of Product Management w Comarch. „Już od dłuższego czasu dostarczamy naszym klientom systemy OSS, które obsługują sieci 5G, przetwarzanie brzegowe (edge computing), network slicing, sztuczną inteligencję (AI), uczenie maszynowe (ML) oraz Internet rzeczy (IoT) w czasie rzeczywistym. Wyróżnienie firmy w raporcie jest kolejnym dowodem naszej ekspertyzy oraz zaangażowania w nowe technologie."
Z kluczowych ustaleń raportu wynika, że proces transformacji OSS jest nadal stosunkowo wolny w przypadku operatorów sieciowych, podczas gdy „dostawcy produktów OSS w coraz większym stopniu dostosowują ewolucję swoich produktów do automatyzacji usług i wymagań dotyczących zarządzania zasobami, a nie tylko do przewidywanego brzegowego (edge), wielochmurowego (multi-cloud) zarządzania oraz wymagań związanych z 5G”. I chociaż wielu dostawców usług komunikacyjnych koncentruje się na cyfrowej transformacji swoich systemów operacyjnych, uważają oni również, że wsparcie dostawców w tej kwestii jest jeszcze bardzo ograniczone w porównaniu z pożądanym poziomem („Wielu dostawców usług telekomunikacyjnych koncentruje się na rozwijaniu swoich systemów OSS pod kątem operacji cyfrowych. W związku z nową architekturą, zauważają oni potrzebę ewolucji możliwości wewnętrznych inżynierii oprogramowania, ponieważ znajdują ograniczone wsparcie społeczności dostawców w wielu ważnych kwestiach, takich jak: ograniczona obsługa wielu domen oraz technologii, gotowość do pracy w chmurze, a także otwarte interfejsy API”).
Pełen raport dostępny dla subskrybentów Gartnera znajduje się tutaj.
Gartner, Market Guide for CSP Operations Support System Solutions, Amresh Nandan, Susan Welsh de Grimaldo, 13 January 2021
Firma Gartner nie promuje żadnego dostawcy, produktu ani usługi przedstawionych w jej publikacjach badawczych i nie zaleca użytkownikom technologii wybierania tylko tych dostawców, którzy mają najwyższe oceny lub inne oznaczenia. Publikacje badawcze firmy Gartner zawierają opinie organizacji badawczo-doradczej firmy Gartner i nie należy ich interpretować jako stwierdzenia faktów. Firma Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do tych badań, w tym wszelkich gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu.
“Market Guide for CSP Operations Support System Solutions” Gartnera opisuje takie obszary, jak: definicja rynku, kluczowe ustalenia dotyczące stanu strategii OSS zarówno wśród dostawców CSP, jak i dostawców produktów OSS, a także definiuje zalecenia dla CIO organizacji, odpowiedzialnych za strategię OSS i jej transformację.
„Naszym zdaniem, uwzględnienie Comarch w raporcie potwierdza silną pozycję firmy jako lidera innowacji pośród innych dostawców OSS na rynku” - mówi Dominik Pacewicz, Head of Product Management w Comarch. „Już od dłuższego czasu dostarczamy naszym klientom systemy OSS, które obsługują sieci 5G, przetwarzanie brzegowe (edge computing), network slicing, sztuczną inteligencję (AI), uczenie maszynowe (ML) oraz Internet rzeczy (IoT) w czasie rzeczywistym. Wyróżnienie firmy w raporcie jest kolejnym dowodem naszej ekspertyzy oraz zaangażowania w nowe technologie."
Z kluczowych ustaleń raportu wynika, że proces transformacji OSS jest nadal stosunkowo wolny w przypadku operatorów sieciowych, podczas gdy „dostawcy produktów OSS w coraz większym stopniu dostosowują ewolucję swoich produktów do automatyzacji usług i wymagań dotyczących zarządzania zasobami, a nie tylko do przewidywanego brzegowego (edge), wielochmurowego (multi-cloud) zarządzania oraz wymagań związanych z 5G”. I chociaż wielu dostawców usług komunikacyjnych koncentruje się na cyfrowej transformacji swoich systemów operacyjnych, uważają oni również, że wsparcie dostawców w tej kwestii jest jeszcze bardzo ograniczone w porównaniu z pożądanym poziomem („Wielu dostawców usług telekomunikacyjnych koncentruje się na rozwijaniu swoich systemów OSS pod kątem operacji cyfrowych. W związku z nową architekturą, zauważają oni potrzebę ewolucji możliwości wewnętrznych inżynierii oprogramowania, ponieważ znajdują ograniczone wsparcie społeczności dostawców w wielu ważnych kwestiach, takich jak: ograniczona obsługa wielu domen oraz technologii, gotowość do pracy w chmurze, a także otwarte interfejsy API”).
Pełen raport dostępny dla subskrybentów Gartnera znajduje się tutaj.
Gartner, Market Guide for CSP Operations Support System Solutions, Amresh Nandan, Susan Welsh de Grimaldo, 13 January 2021
Firma Gartner nie promuje żadnego dostawcy, produktu ani usługi przedstawionych w jej publikacjach badawczych i nie zaleca użytkownikom technologii wybierania tylko tych dostawców, którzy mają najwyższe oceny lub inne oznaczenia. Publikacje badawcze firmy Gartner zawierają opinie organizacji badawczo-doradczej firmy Gartner i nie należy ich interpretować jako stwierdzenia faktów. Firma Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do tych badań, w tym wszelkich gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu.