Comarch uwzględniony w raporcie Appledore Research na temat orkiestracji usług telekomunikacyjnych
Marzec 2022, Polska – polska firma Comarch pojawiła się wśród największych firm z branży telekomunikacyjnej w raporcie "Market Outlook: End-to-end Service Orchestration" przygotowanym przez Appledore Research.
W szybko rozwijającej się przestrzeni rynkowej, która obejmuje kompleksową lub międzydomenową orkiestrację usług, możliwości dostawców znacznie się powiększyły przez ostatnie dwa lata. Dlatego ten raport jest obowiązkową pozycją dla dostawców usług łączności (CSPs – Communication Service Providers) oraz dostawców zainteresowanych orkiestracją międzydomenową, którzy chcą nadążyć za tym rozwijającym się rynkiem. Zawiera analizę tego co oznacza kompleksowa, międzydomenowa orkiestracja usług, wyjaśnia znaczenie tego pojęcia oraz opisuje kluczowe koncepcje i praktyki niezbędne do jej pomyślnego wdrożenia. Całość jest poparta wiedzą i doświadczeniem największych oraz najbardziej znaczących aktualnie graczy na tym rynku.
„Orkiestracja to aktualnie prawdopodobnie najczęściej (oraz nadmiernie) używany termin marketingowy, a ten raport odgrywa ważną rolę w jego wyjaśnieniu i dostarcza cennych wskazówek, jak odróżnić prawdziwe narzędzia transformacyjne od marketingowych sloganów. Dlatego jest nam niezmiernie miło, że produkt Comarch został wyróżniony jako narzędzie transformacyjne. Jedną z ważniejszych dla nas cech, która została doceniona, jest automatyzacja oparta na tak zwanych intencjach (ang. intent-driven), które w produkcie Comarch są modelowane jako usługi klienckie (ang. customer facing service). Takie podejście umożliwia wykorzystanie algorytmów AI/ML (tj. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego) odpowiedzialnych za automatyzacje technicznej realizacji procesów dostarczania i utrzymania usług, w których potrzeby klienta (ang. high level intent) są nadrzędnym kryterium sterującym przebieg tych procesów” – powiedział Łukasz Mendyk, OSS Product Manager w Comarch.
Przedstawiciel Appledore Research, który jest również jednym z autorów materiału, podsumowuje raport następującymi słowami:
„Organizacja usług międzydomenowych to nowa platforma o krytycznym znaczeniu dla innowacyjnych usług, łącząca możliwości CSP, a co ważniejsze, łącząca je z możliwościami i ekosystemami stron trzecich. W oparciu o obszerne, szczegółowe wywiady i analizy, ten nowy raport podkreśla kluczowe kwestie dla CSP i przedstawia profile najważniejszych aktualnie dostawców rozwiązań do orkiestracji usług” – powiedział Grant Lenahan, Principal Analyst w Appledore Research.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, pobierz cały 60-stronicowy raport ze strony Appledore Research tutaj.
Więcej informacji o Appledore Research
Appledore Research to globalna firma badawczo-konsultingowa specjalizująca się w zagadnieniach z dziedziny telekomunikacji i oprogramowania. Dostarcza raporty dotyczące udziału w rynku, prognoz, modelów biznesowych i trendów branżowych, a także tworzy spersonalizowane badania w obszarach 5G, edge computing, SD-WAN, NFV, SDN, automatyzacji, analityki oraz IoT (tj. Internetu rzeczy) w segmentach rynku telekomunikacji i mediów. Do ich klientów należą globalni dostawcy oprogramowania, infrastruktury i usług łączności oraz banki inwestycyjne. Zespół analityków Appledore Research ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy z głównymi dostawcami w branży.