Comarch uzyskał złoty status certyfikacji TM Forum Open API
Portfolio Comarch jest opracowane według wytycznych Open Digital Architecture (ODA). Obecnie 10 API jest zgodnych z założeniami idei Open API. Globalny dostawca biznesowych rozwiązań IT kontynuuje certyfikacje i działania nad rozwijaniem branżowych standardów.
Comarch ze złotym certyfikatem TM Forum
Comarch oferuje pełne portfolio 10 API, które są w pełni zgodne ze standardami ODA i które zostały wdrożone przy użyciu Open API.
Architektura systemów oferowanych przez Comarch została zaprojektowana z myślą o ODA, co potwierdza, że produkty spełniają najwyższe standardy branżowe. Firma uzyskując certyfikat ODA, zobowiązuje się do zapewniania klientom jeszcze większej pewności co do jakości i niezawodności produktów.
Program Open API TM Forum to międzynarodowa idea wspierająca bezproblemową łączność, interoperacyjność i możliwość przenoszenia danych pomiędzy usługami z różnych ekosystemów. Już 10 API Comarch uzyskało certyfikat TM Forum, co daje firmie status złotego członkostwa:
TMF 642 – Alarm Management
Comarch Fault Management został stworzony do zarządzania problemami związanymi z awariami w hybrydowych sieciach fizyczno-wirtualnych operatorów oraz do monitorowania elementów sieci i opóźnień. Użytkownicy są w stanie szybko i elastycznie zarządzać potencjalnymi problemami.
TMF 622 – Product Ordering Management
API Comarch BSS Service Product Ordering Management API należy do podstawowych API Comarch BSS, zapewniając ustandaryzowany mechanizm zarządzania zamówieniami klientów. Każde zamówienie jest dostępne dzięki wcześniejszej konfiguracji w Katalogu Produktów.
TMF 637 - Product Inventory Management
API Comarch BSS Service Product Inventory Management wspiera zarządzanie środkami trwałymi w organizacji. Pozwala na łatwe pobieranie, tworzenie i modyfikowanie elementów.
TMF 678 - Customer Bill Management
Comarch BSS Customer Bill Management wspiera znalezienie i pobranie rachunków klienta, a także pozwala operatorom odnaleźć szczegóły stawek rozliczeniowych prezentowanych na rachunku klienta.
TMF 639 - Resource Inventory Management
Comarch BSS Service Resource Management dostarcza ustandaryzowany mechanizm, który jest odpowiedzialny za zarządzanie zasobami. System umożliwia pobieranie, tworzenie i modyfikowanie zasobów w rejestrze organizacji.
TMF655 - Change Management
Comarch Service Desk to system do zarządzania, monitorowania i raportowania procesów biznesowych. Składa się z trzech kluczowych modułów: Incident Management, Problem Management oraz Change Management. Dzięki automatyzacji, sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, elementy systemów mogą się płynnie komunikować, zapewniając najwyższą jakość.
TMF676 - Payment Management
Comarch BSS Suite zapewnia modułową architekturę i pozwala na wdrożenie go jako pojedynczego elementu stosu BSS. Dzięki temu możliwa jest integracja systemu z zewnętrznymi modułami poprzez TM Forum API. Istotną częścią Comarch BSS Suite jest Convergent Billing, który odpowiada za płatności i zwroty.
TMF621 - Trouble Ticket
Comarch OSS Trouble Ticket Management API jest częścią Comarch OSS Assurance Suite. Zapewnia standaryzowany mechanizm, który wspiera zarządzanie problemami z danymi, a także operacje na biletach, takie jak pobieranie, tworzenie i modyfikowanie.
TMF632 – Party Management
API Comarch BSS Service Party Management pozwala użytkownikom na sprawne zarządzanie danymi stron. Podobnie jak w procesie ticketingu, umożliwia operacje takie jak pobieranie, tworzenie i modyfikowanie.
TMF629 – Customer Management
Comarch BSS Service Customer Management API jest stworzony do zapewnienia lepszej kontroli nad danymi klientów. Operuje na zasobach klienta, dzięki czemu pobieranie, tworzenie i modyfikowanie może odbywać się w ustandaryzowanym systemie.
Czym jest interfejs programowania aplikacji (API)?
Celem stosowania rozwiązań API jest umożliwienie co najmniej dwóm komponentom komunikowania się ze sobą za pomocą odpowiednio zdefiniowanych protokołów. Deweloperzy zajmują się budowaniem aplikacji na podstawie kontraktów API. Opisują one, jakie informacje mogą być udostępniane między komponentami i w jaki sposób się to odbywa. Firmy, które chcą rozwijać swoje produkty, muszą korzystać z rozwiązań, umożliwiających współpracę wielu kompatybilnych systemów. To właśnie jest głównym celem API.
Comarch wśród sygnatariuszy Manifestu Open API
W grudniu 2020 roku Comarch dołączył do grona sygnatariuszy Manifestu Open API, co oznacza, że aktywnie wzmacnia zaangażowanie w ewolucję otwartych standardów. Takie działanie należy rozumieć również jako chęć rozwijania interoperacyjności w cyfrowych ekosystemach z wykorzystaniem otwartych API od TM Forum. Dzięki temu Comarch stał się jednym ze 124 przodujących partnerów technologicznych zaangażowanych w manifest.
Aspiracje Comarch do osiągnięcia więcej z TM Forum
"W Comarch wierzymy, że nasze poświęcenie dla zgodności z ODA wyróżnia nas na tle konkurencji i jesteśmy zobowiązani do utrzymania tego wysokiego poziomu doskonałości w przyszłości. Nasz zespół ekspertów nieustannie pracuje nad udoskonalaniem naszych produktów i usług. Z niecierpliwością czekamy na dostarczenie naszym klientom innowacyjnych rozwiązań, które spełniają najwyższe standardy branżowe" - mówi Tymoteusz Wrona, Head of Telco BU Consulting w Comarch.