Comarch wspiera du w transformacji OSS
Comarch oraz du z Emirates Integrated Telecommunications Company (EITC) podpisały znaczącą umowę na modernizację inwentaryzacji sieci i zarządzania topologią firmy z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, obejmującą inwentaryzację, katalog zasobów, automatyczne wykrywanie i uzgadnianie oraz mediację systemu wsparcia operacyjnego (OSS). Produkt Comarch działa i służy jako podstawowy system do inwentaryzacji sieci du.
W dążeniu do doskonałości operacji oraz usług, stanowiących filar strategicznych celów du, Comarch i du nawiązały współpracę, której celem jest przekształcenie obecnego systemu OSS, aby stał się bardziej zwinny i elastyczny. Aby to osiągnąć, zostaną wdrożone najnowsze metody automatyzacji infrastruktury, zarządzania aktywami oraz dynamicznego łączenia oraz odświeżania topologii infrastruktury w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
„Wybraliśmy Comarch jako naszego partnera przede wszystkim ze względu na ich kompleksowe portfolio OSS, podejście oparte na współpracy oraz wysoki poziom specjalistycznej wiedzy. Ekspertyza ta jest niezbędna do przeprowadzenia cyfrowej transformacji takiego kalibru. Pomyślne wdrożenie tego rozwiązania przybliża nas do realizacji strategicznej wizji du dotyczącej cyfrowej zwinności, skraca czas wprowadzania produktów na rynek i umożliwia nam wdrażanie nowych technologii szybciej niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Saleem Alblooshi, dyrektor ds. technologii w du.
Rozwiązanie Comarch składa się z komercyjnych modułów wybranych z portfolio Comarch OSS. Moduły te są częścią Resource Management – linii produktów zapewniającej szeroką gamę rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych do zarządzania wszelkiego rodzaju zasobami logicznymi i fizycznymi, które budują ich środowisko sieciowe. Innowacyjne rozwiązanie Comarch łączy produkty wielu dostawców oraz generacji technologii. Obejmuje następujące obszary: RAN 5G, 4G, 3G, 2G, transport (SDM, WDM, IP), mobilna i stacjonarna sieć szkieletowa, dostęp stacjonarny (GPON, ethernet) oraz komponenty pasywne. Niedawno Comarch dodał również do funkcji produktów wsparcie dla zarządzania centrami danych, a także wirtualizacji sieci.
Przejrzysty podgląd wszystkich elementów sieci oraz ich konfiguracji, intuicyjne kreatory oraz dane zebrane podczas procesu migracji i uzgadniania znacznie usprawniają zarządzanie operacyjne. Wszystko to jest możliwe dzięki wiarygodnym i aktualnym danym z rzeczywistych elementów sieci i systemów zarządzania siecią specyficznych dla dostawcy. System jest stale aktualizowany dzięki corocznym aktualizacjom. Gwarantuje to, że najnowsze wersje oprogramowania w ekosystemie du są wspierane i zapewniają wszystkie potrzebne informacje.
Redukcja kosztów inwentaryzacji oraz obsługi sieci, synergia w śledzeniu nowych zasobów, uproszczenie procesów i narzędzi planowania, krótszy czas wprowadzania produktów na rynek, automatyzacja nowych technologii sieciowych, lepsze wykorzystanie zasobów sieciowych, a także uproszczenie infrastruktury IT to tylko niektóre z wielu korzyści płynących z tej transformacji OSS. Główną zaletą produktu jest jednak raportowanie oraz analityczny BI Point, który umożliwia monitorowanie bieżących informacji na temat wykorzystania zasobów sieciowych, rozwoju witryn, miar jakości danych, a także przeglądanie danych z przeszłości z tych obszarów.
„Celem du było przekształcenie ich obecnego systemu OSS w bardziej zwinny, ze zwiększoną wydajnością operacyjną, lepszym doświadczeniem klienta i elastycznym zarządzaniem środowiskiem produkcyjnym” – mówił Paweł Workiewicz, Dyrektor Działu Sprzedaży Telco i Strategii Biznesowej w Comarch. „Nasze kompleksowe portfolio OSS pozwala nam dostarczać du moduły, które umożliwiają zwiększoną automatyzację i standaryzację, a także wspierają klienta we wdrażaniu nowych technologii, takich jak 5G czy NFV, poprawiają synchronizację oraz integralność danych, a także obniżają koszty tworzenia i obsługi sieci transportowej”.
O du
Jako część Emirates Integrated Telecommunications Company (EITC), du jest integralną siłą napędową transformacji gospodarczej, społecznej i cyfrowej ZEA. Dążąc do cyfrowej innowacji we wszystkich aspektach współczesnego doświadczenia telekomunikacyjnego, każdego dnia wpływamy na życie milionów klientów jako dedykowany czynnik umożliwiający łączność, ciągłość i wzrost w segmentach konsumenckich i korporacyjnych. Niezależnie od tego, czy dostarczamy najnowocześniejszą infrastrukturę Smart City, indywidualne rozwiązania ICT dla przedsiębiorstw, komunikację rządową, bezpieczne rozwiązania w zakresie danych, czy też najlepsze rozwiązania w zakresie domowej rozrywki i wartości, jesteśmy niezawodnym operatorem telekomunikacyjnym i graczem ICT kształtującym przyszłość komunikacji dla bardziej połączonego jutra.