Comarch zwiększa swoje dochody o 30 proc. w 2009 r. w sektorze Telekomunikacja, Media i IT
Grupa Comarch zamknęła rok 2009 bardzo dobrym wynikiem finansowym. Największy wzrost przychodów firma zanotowała w segmencie przekształcania sieci mobilnych w tzw. NGN (Next Generation Networks) oraz konwergencji usług telekomunikacyjnych.
Rok 2009 to przede wszystkim znacząca sprzedaż produktów i usług Comarch dla sektora Telekomunikacji, Mediów i IT (33.9 milionów PLN, czyli o 29,5 proc. więcej niż w roku 2008). W dużym stopniu przyczyniły się do tego zapoczątkowane w 2008 roku i wcześniej projekty u takich operatorów jak: Polkomtel SA, One Phone Deutschland (Niemcy), T-Mobile International, Vodafone D2 (Niemcy), E-Plus (Niemcy) oraz 6GMOBILE (Holandia).
Warto dodać, że osiągnięty w 2009 roku wzrost zanotowany został pomimo spowolnienia gospodarczego oraz zmniejszonego popytu na produkty i usługi IT, które odbiły się zwłaszcza na sprzedaży sprzętu komputerowego i oprogramowania. W tych dwóch obszarach dochody Grupy Comarch spadły w porównaniu z rokiem 2008 o odpowiednio 59.9 proc. i 30.5 proc., znajdując się w trendzie przewidywań analityków.
- W 2010 działania Grupy będą koncentrować się na utrzymaniu zatrudnienia na obecnym poziomie oraz redukcji kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności operacyjnej. Nadal chcemy ściśle współpracować z naszymi klientami, oferując im produkty i usługi dostosowane do wymogów konkretnych typów operatorów. Nasze portfolio zyskuje coraz większe uznanie, czego przykładem jest otrzymana niedawno Złota Antena Świata Telekomunikacji 2010 za Comarch Service Quality Management – podkreśla Piotr Piątosa, dyrektor Sektora Telekomunikacji i członek zarządu Comarch SA.
Osiągnięte w 2009 roku wyniki finansowe są potwierdzeniem efektywności strategii Grupy Comarch, koncentrującej się na:
- zwiększeniu poziomu sprzedaży oprogramowania autorskiego,
- zwiększeniu dochodów ze sprzedaży na rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Zachodniej,
- ciągłej optymalizacji efektywności, głównie poprzez ulepszenie wewnętrznych procedur oraz racjonalizacji kosztów.
W 2009 roku sprzedaż na rynki zagraniczne wzrosła w Grupie Comarch o 116.6 proc. w porównaniu do roku 2008. Stanowi to 43 proc. całości zysków Grupy, co jest znaczącą poprawą w porównaniu do 21 proc. w roku poprzednim.