Duński operator TDC wybiera Comarch do implementacji systemów wsparcia biznesu
Comarch został wybrany przez duńską firmę telekomunikacyjną TDC na dostawcę systemów wsparcia biznesu (BSS). Firma TDC dostarcza infrastrukturę cyfrową nowej generacji do ponad czterech milionów klientów w Danii, dynamicznie wdrażając sieci światłowodowe oraz uruchamiając technologię 5G.
Po rozpoczęciu transformacji cyfrowej firma szukała godnego zaufania partnera do wdrożenia systemów wsparcia biznesu i ułatwienia rozwoju sieci światłowodowych.
Główne cele projektu to automatyzacja procesów zamawiania usług, zwiększenie elastyczności biznesowej TDC poprzez transformację procesów biznesowych, optymalizacja procesów i rozliczeń międzyoperatorskich oraz obniżenie kosztów operacyjnych. By osiągnąć te cele, przed wyborem Comarch na partnera w tym projekcie operator starannie przeanalizował i ocenił możliwości dostępne na rynku. Umowa została podpisana w grudniu 2019 r. To pierwszy projekt realizowany wspólnie przez TDC i Comarch.
Comarch dostarczy TDC rozwiązanie BSS, które obejmuje następujące produkty IT: zarządzanie relacjami z klientem (CRM), katalog produktów (Product Catalog), zarządzanie zamówieniami (Customer Order Management), system bilingowy (Convergent Billing System) oraz framework integrujący aplikacje (Application Integration Framework). Produkty dostarczane przez Comarch będą wykorzystywane przez TDC do zarządzania klientami hurtowymi oraz powiązanymi procesami biznesowymi w zakresie sprzedaży, zamówień produktów, obsługi umów, opłat oraz faktur. System BSS Comarch będzie służył do obsługi klientów hurtowych wszystkich marek TDC oraz innych duńskich dostawców usług, którzy korzystają z infrastruktury sieciowej TDC. Rozwiązanie będzie w dużym stopniu oparte na standardach organizacji branżowej TM Forum, wykorzystując do integracji interfejsy Open API TM Forum.
Wdrożenie systemu Comarch przyniesie TDC szereg korzyści, ponieważ obejmuje aplikacje informatyczne, które wspierają nowy model biznesowy rozliczeń dzielonych za usługi hurtowe, skracają czas wprowadzania na rynek nowych produktów i usług, optymalizują koszty operacyjne i zmniejszają ogólną liczbę systemów informatycznych będących w użyciu. Wszystko to będzie możliwe pomimo wielu wyzwań, takich jak mnogość systemów informatycznych już używanych w TDC, potrzeba przeprowadzania migracji ze starszych rozwiązań, złożone modele produktów TDC oraz wysoce regulowany duński rynek hurtowy.
„Jesteśmy zadowoleni z zaangażowania, wiedzy i elastyczności Comarch podczas procesu ofertowego, a także z możliwości dopasowania ich gotowych komponentów BSS do naszych wymagań. Comarch był także w stanie dostarczyć najlepszy pakiet systemów wsparcia biznesowego, co oznaczało, że nie musieliśmy szukać osobnych dostawców dla każdej części tego projektu. Ponadto zespoły Comarch i TDC były dobrze dopasowane pod względem kulturowym i łatwo mogły znaleźć wspólny język”, powiedziała Antonietta Maria Mastroianni, CIO w TDC Group.
W TDC Net - spółce z rodziny TDC zarządzającej infrastrukturą sieciową, dyrektor handlowy Robert Dogonowski jest również bardzo zadowolony z nowego systemu BSS dostarczanego przez Comarch.
„Na TDC NET spoczywa wyjątkowa odpowiedzialność. Kształtujemy kolejną generację ogólnokrajowej infrastruktury cyfrowej, z korzyścią dla wszystkich. Dzięki nowemu systemowi od Comarch możemy przenieść nasze usługi i procesy na jeszcze wyższy poziom, dostarczając zautomatyzowane rozwiązania najwyższej jakości, z których nasi klienci naprawdę skorzystają. Usprawniając cały proces biznesowy od sprzedaży, przez umowy i zamówienia produktów, po opłaty i fakturowanie, zwiększamy naszą wydajność, a jednocześnie zapewniamy naszym klientom jeszcze wyższą satysfakcję ze świadczonych usług”.