open eir przekształaca swoje usługi terenowe dzięki Comarch FSM
Kraków, 27 maja 2024 r. – Firma Comarch podpisała kontrakt z open eir na przekształcenie usług terenowych w celu poprawy obsługi klienta poprzez wdrożenie ujednoliconej platformy technicznej.
open eir jest największym irlandzkim dostawcą hurtowych usług szerokopasmowych, transmisji danych, usług głosowych, a także międzynarodowych zarządzanych usług telekomunikacyjnych. Firma dostarcza produkty i usługi ponad 60 klientom w Irlandii i na całym świecie, operującym na wielu różnorodnych rynkach. Irlandzki dostawca usług zatrudnia około 1000 techników terenowych. Są oni odpowiedzialni za zapewnianie ciągłości w dostawie usług przez sieci open eir, w tym sieci miedziane, światłowodowe (FTTC) i światłowodowych dla domu (FTTH).
open eir rozpoczyna proces kompleksowego przekształcania obsługi klientów, aby ugruntować swoją pozycję jako preferowanego dostawcy usług telekomunikacyjnych w kraju. Głównym elementem zmian jest wdrożenie zaawansowanego systemu zarządzania usługami terenowymi, zaprojektowanego w celu zwiększenia wydajności usług w obszarach:
- planowania spotkań w możliwie najkrótszym czasie,
- zapewniania klientom końcowym możliwości śledzenia techników terenowych w czasie rzeczywistym,
- łatwej zmiany terminów spotkań w zależności od ich potrzeb,
- optymalizacji zarządzania czasem i rozmieszczania techników terenowych,
- stosowania najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania usługami w terenie.
Złożona infrastruktura i rozbudowane portfolio usług świadczonych przez open eir wymaga elastycznych rozwiązań IT. Comarch Field Service Management (FSM) został zaprojektowany z myślą o operacjach telekomunikacyjnych i stanowi jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do planowania oraz mobilnego dostępu do bazy danych dla techników. Z tego powodu zostało wybrane do wspomagania systemów wsparcia operacyjnego (OSS) open eir, które obsługują tysiące zleceń dziennie.
Marcin Kaleta, wiceprezes i dyrektor sektora telekomunikacji Comarch, powiedział: „Wspieramy transforamcję open eir, dostarczając im nasz sprawdzony produkt Comarch FSM. Mamy nadzieję, że ten wstępny program prac przekształci się w partnerstwo strategiczne. Zarówno Comarch jak i eir Ireland dążą do doskonałości operacyjnej w oparciu o solidne technologiczne fundamenty”.
Brian Chapman, Chief Information Officer w eir Ireland, powiedział: „Nasza strategia polega na samodzielnym rozwijaniu oprogramowania, które dostosowane jest do naszych unikalnych potrzeb biznesowych. Współpracujemy z partnerami tylko wtedy, gdy oferują atrakcyjny, sprawdzający się w branży produkt, idealnie dopasowany do naszych oczekiwań. Comarch udowodnił, że jest w stanie spełnić te kryteria w drodze szczegółowej analizy zapytania ofertowego. Jesteśmy chętni do współpracy przy wdrażaniu ich rozwiązania, które poszerzy możliwości FSM w open eir i poprawi jakość obsługi naszych klientów”.
Field Service Management to ustandaryzowane narzędzie do zarządzania personelem. Możliwości zapewniane przez ten system są w dużej mierze efektem doświadczenia Comarch we wdrożeniach dla dostawców usług telekomunikacyjnych, kablowych i satelitarnych. W takich firmach system FSM jest odpowiedzialny za wsparcie zarządzania personelem terenowym, konserwację sprzętu i procesy obsługi klienta.
Comarch wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak dedykowane aplikacje mobilne, systemy informacji geograficznej (GIS), rozszerzona rzeczywistość i zaawansowane zabezpieczenia danych, aby zwiększyć jakość i wydajność usług terenowych. Wdrożenie nowego, nowoczesnego systemu dostarczania i utrzymania usług oraz budowy sieci zaowocuje znaczącą poprawą zadowolenia użytkowników końcowych.
_____
O open eir
open eir jest największym operatorem hurtowym w Irlandii, dostarczającym produkty i usługi na wielu rynkach. Firma jest częścią grupy eir, największego dostawcy stacjonarnych usług telekomunikacyjnych w Irlandii, oferującego usługi szerokopasmowe, głosowe i transmisji danych dla klientów indywidualnych, małych firm, przedsiębiorstw i instytucji rządowych.