Raport Analysys Mason analizuje możliwość wykorzystywania tych samych systemów BSS/OSS dla obsługi segmentów B2B i B2C przez operatorów telekomunikacyjnych
Comarch, globalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych opublikował wyniki raportu zleconego firmie analitycznej Analysys Mason. Autor dokumentu Mark H. Mortensen analizuje w nim możliwość współdzielenia niektórych funkcjonalności systemów BSS i OSS przez procesy związane z obsługą klientów indywidualnych i biznesowych. Celem takiego działania miałoby być obniżenie kosztów i skrócenie czasu wprowadzania nowych usług na rynek.
Raport analizuje procesy związane z obsługą klientów indywidualnych i biznesowych oraz wyzwania, jakie stawiają one operatorom telekomunikacyjnym. Dokument przedstawia także podobieństwa i różnice w usługach oferowanych klientom w obu segmentach oraz różnice w skali i złożoności procesów wspierających oba te obszary.
Autor raportu zwraca szczególną uwagę na proces „opportunity-to-cash” (od momentu zainteresowania klienta usługą do momentu uzyskania należności przez operatora) jako ten, w którym jednoczesne współdzielenie systemów BSS i OSS przez obszary B2C i B2B może przynieść najwięcej korzyści. Mark H. Mortensen przedstawia wiele biznesowych, technicznych i organizacyjnych aspektów, które operatorzy telekomunikacyjni powinni wziąć pod uwagę zanim zdecydują się na tego rodzaju transformację i współdzielenie systemów.
We wnioskach autor raportu stwierdza, że większość systemów służących do procesu obsługi całego cyklu życia usługi (service fulfillment) może być współdzielona przez procesy B2B i B2C, jednak wymaga to wdrożenia architektury horyzontalnej, ze scentralizowanym katalogiem produktów i usług. Innym obszarem, gdzie współdzielenie tych systemów i elementów architektury IT jest możliwe, jest zarządzanie klientem, jakkolwiek należy tu wziąć pod uwagę różne wymagania klientów B2B i B2C oraz różnice w złożoności operacji i skali transakcji.
Cały raport jest dostępny tutaj>>
O Analysys Mason
Analysys Mason oferuje doradztwo strategiczne, wsparcie operacyjne oraz badania rynku wiodącym organizacjom rynku telekomunikacyjnego, IT i mediom. Analysys Mason realizuje strategię dostarczania korzyści biznesowych klientom na całym świecie. Firma jest doceniana niezależność opinii, jakość badań oraz elastyczność w zaspokajaniu potrzeb swoich klientów. Analysys Mason ma siedzibę w Londynie, jak również biura w Cambridge, Dubaju, Dublinie, Edynburgu, Madrycie, Manchesterze, Mediolanie, Paryżu, Singapurze i Waszyngtonie.