Comarch, globalny dostawca oprogramowania i usług dla branży telekomunikacyjnej został pozytywnie oceniony w dwóch raportach opublikowanych przez uznaną firmę analityczną Gartner. Oferta Comarch znalazła się wśród ofert wiodących dostawców rozwiązań typu Product & Service Catalog i Order Management jak również systemów do zarządzania Customer Experience.

Raport zatytułowany “The Competitive Landscape: “Evolution of Integrated Product Catalog and Service Catalog Management Solutions” opisuje jak dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą uprościć swoje procedury i architekturę IT. Gartner sugeruje, że cel ten może zostać osiągnięty poprzez zastąpienie licznych komercyjnych i technicznych katalogów oraz systemów realizacji zamówień jednym, spójnym rozwiązaniem do zarządzania repozytorium danych dotyczących produktów i usług połączonym z narzędziem do zarządzania zamówieniami. Jest to zgodne z wizją firmy Comarch, zaprezentowaną w opublikowanym w tym roku dokumencie, “The advantages of a product-catalog-centric BSS”.   

Autorka, Martina Kurth, w raporcie odnosi się do Comarch Central Product Manager, jednego z systemów z gamy Comarch BSS Suite, oferowanego jako część kompleksowego rozwiązania, na które poza katalogiem produktów składają się też Service Catalog oraz Next Generation Service Fulfillment. Raport dostrzega silne strony Comarch w tym obszarze, jako firmy oferującej usystematyzowane podejście, elastyczną strukturę zgodną z SOA (Service Oriented Architecture) oraz z zasadami zarządzania procesami biznesowymi (BPM), co zapewnia efektywne współdziałanie z już istniejącymi systemami.

Raport zatytułowany The Market Trends: "Worldwide, OSS and BSS Help Bridge the Customer Experience Gap, 2011” ukazuje jak  dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystywać już istniejące oraz nowe rozwiązania front- i back-office, aby lepiej poznać swoich klientów i dzięki temu znacznie poprawić satysfakcję klientów. Raport stwierdza, ze kluczową ideą zarządzania obszarem „customer experience” jest zastąpienie komponentów związanych z obsługą klienta, zarządzaniem zasobami i usługami bardziej efektywnymi i łatwiejszymi w zarządzaniu rozwiązaniami.
Produkty Comarch zostały ocenione jako zbudowane w oparciu o domeny OSS/service assurance oraz BSS/customer management. Autorzy raportu, Matrina Kurth i Norbert Scholz, uznali Comarch za firmę o ugruntowanej pozycji na tym rynku oraz dostawcę dedykowanych kompleksowych rozwiązań z zakresu zarządzania „customer experience”.

- Jako że obszary Customer Management i Product Management są kluczowe zarówno dla nas jak i naszych klientów, jesteśmy dumni, że oferta Comarch została po raz kolejny doceniona przez analityków firmy Gartner. Cieszymy się, że czas i wysiłek włożone w rozwijanie naszych flagowych produktów zaowocowały uplasowaniem firmy Comarch wśród innych wiodących dostawców rozwiązań z tych obszarów. – mówi Piotr Machnik, EVP, Product Management & Marketing, Sektor Telekomunikacji Comarch.

Raporty są dostępne na stronie firmy Gartner:
Competitive Landscape report: “Evolution of Integrated Product Catalog and Service Catalog Management Solutions”

Market Trends report: "Worldwide, OSS and BSS Help Bridge the Customer Experience Gap, 2011”

O Gartner

Gartner, Inc. jest firmą doradczą i światowym liderem w zakresie analiz technologii informatycznych. Firma dostarcza analiz i informacji niezbędnych klientom do podejmowania decyzji biznesowych. Gartner jest cenionym partnerem ponad 60 000 klientów, w 11 600 organizacjach – korporacjach, agencjach rządowych, firmach branży telekomunikacyjnej, etc.     

Więcej informacji na stronie: gartner.com >>

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza