T-Mobile Polska wybiera rozwiązanie Comarch Cloud
Comarch, globalny dostawca produktów i usług IT, wdrożył z powodzeniem w T-Mobile Polska pakiet oprogramowania pozwalającego na wprowadzenie do sprzedaży usług w chmurze.
Głównymi elementami dostarczonego rozwiązania są: Comarch Cloud Marketplace służący do integracji usług własnych operatora z usługami partnerów biznesowych i oferowania ich online, portal samoobsługowy wraz z aplikacją mobilną oraz pakiet specjalistycznych modułów Comarch BSS, takich jak centralny katalog produktów i system autoryzacji.
Poza platformą informatyczną Cloud Service Management, Comarch dostarcza również aplikacje biznesowe, które mogą być udostępniane w chmurze, jak na przykład Comarch ERP iFaktury24 (program służący do fakturowania, prowadzenia magazynu oraz uproszczonej księgowości).
- Firmy wiedzą już, że chmura to nie rewolucja technologiczna, a jedynie ewolucja sposobu korzystania z programów komputerowych. Obecnie z chmury Comarch korzysta ponad 30 tys. klientów i wśród dostawców IT jesteśmy jedyną firmą z tak bogatą i kompleksową ofertą w modelu usługowym. Sprzedaż produktów Comarch w chmurze informatycznej, dostępnych w naszej ofercie już od 12 lat, w 2012 roku zwiększyła się o ponad 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP. – Statystycznie już co piąta firma w Polsce decyduje się na wybór oprogramowania w chmurze do prowadzenia własnej firmy, a współczynnik ten, który jeszcze w 2010 roku wynosił zaledwie 15 proc., rośnie z roku na rok. Popularność chmury zwiększa się, gdyż przedsiębiorcy nie muszą inwestować dużych środków własnych by korzystać z wysokiej jakości informatyki. Bariery wejścia i wyjścia są niskie – dodaje Zbigniew Rymarczyk.
Według firmy analitycznej Analysys Mason rynek usług w chmurze dla firm rośnie znacznie powyżej średniej dla rynku IT – w roku 2012 był oceniany na ok. 18,3 mld USD, do roku 2017 natomiast prognozowany jest wzrost do poziomu 31,9 mld USD. Zdaniem analityków tej firmy, operatorom telekomunikacyjnym przypadnie 18% globalnych przychodów z tego typu usług. Spodziewany jest też rosnący udział w generowaniu tych przychodów ze strony sektora MSP, do poziomu 49% w skali globalnej, w roku 2017.