Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o.,
Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o. Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych
(są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.
W 2004 r. Comarch podpisał umowę z Netia S.A. na dostawę systemu Comarch InterPartner Billing, służącego do rozliczeń z innymi operatorami, dostawcami treści czy partnerami.
Celem projektu było zapewnienie obsługi umów międzyoperatorskich Netii (interconnect) i zarządzania pełną ścieżką przetwarzania danych – począwszy od załadowania danych z mediacji, poprzez wycenę zdarzeń, po przygotowywanie rozliczeń i raportów rozliczeniowych z uwzględnieniem planów numeracyjnych, integracji z systemami księgowymi i zewnętrznymi źródłami danych.
Zaproponowane przez Comarch rozwiązanie InterPartner Billing umożliwia obsługę usług w modelu hurtowym, podziału przychodów pomiędzy wielu operatorów oraz rozliczeń zewnętrznych, z opcją wdrożenia różnych scenariuszy biznesowych takich jak:
Projekt rozpoczął się w listopadzie 2004 r., a pierwsze rozliczenia miały miejsce w czerwcu 2005 r. Wdrożone rozwiązanie pozwala na obsługę:
Funkcjonalności rozwiązania wdrożone w Netia SA obejmują:
Comarch InterPartner Billing został wybrany ze względu na fakt, że jest w stanie przetwarzać miliony rekordów CDR miesięcznie. System został wdrożony w zgodnie z harmonogramem, dostarczając Netia SA kompleksowy zestaw funkcjonalności, pokrywających obecne i przyszłe potrzeby operatora.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia rozwiązania Comarch InterPartner Billing (IPB) obejmują:
"Comarch zapewnił nam proaktywne podejście do naszych potrzeb i doskonałe rozwiązania. To proaktywne podejście umożliwiło szybkie rozpoczęcie obsługi umów, a rozwiązanie Comarch zostało uznane za niezwykle elastyczne nie tylko w zakresie zaspokajania bieżących potrzeb, ale także wparcia nowych usług i scenariuszy biznesowych na szybko rozwijającym się rynku telekomunikacyjnym."
Robert Kipczak, Project Manager
Netia SA
Proszę czekać
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.