Rola AI i ML w automatycznych procesach samonaprawiania i skalowania wirtualnych funkcji sieciowych różnych dostawców
Zobacz nasze wideo!
Do danych z repozytorium informacji o sieci można też uzyskać dostęp za pośrednictwem aplikacji mobilnej OSS (dla urządzeń iOS i Android), z której korzystają przede wszystkim technicy oraz inżynierowie wykonujący zadania w lokalizacjach fizycznych. Aby wydajnie realizować prace w dynamicznym środowisku 5G, zespoły działające w terenie potrzebują więcej wsparcia oraz dostępu do danych. Aplikacja mobilna Comarch OSS pozwala technikom uzyskiwać dostęp i przetwarzać dane zawarte w repozytorium informacji o sieci i powiadamiać o działaniach podczas prac w terenie. Specjalista może wyświetlić fizyczną, wirtualną i logiczną strukturę elementów sieci podczas inspekcji w danej lokalizacji lub wymiany sprzętu. Aplikacja pozwala szybko dodawać urządzenia aktywne oraz pasywne w lokalizacji fizycznej, a także w niezwykle wygodny sposób zapewnia dostęp do bazy wiedzy dotyczącej urządzeń, wykorzystując funkcję rzeczywistości rozszerzonej.
"Obecnie wdrażane u nas systemy OSS oraz systemy wspierające operacje sieciowe są częścią strategii Telefónica - dzięki nim możemy tworzyć usługi i docierać z nimi do naszych klientów. Wdrożenie Comarch Next Generation Network Planning to milowy krok w stronę poprawy efektywności planowania sieci i optymalizacji procesów w naszych filiach w Ameryce Łacińskiej. Wybraliśmy Comarch, ponieważ firma już wcześniej sprawdziła się jako zaufany partner Grupy Telefónica w Europie i wykazała się ogromną elastycznością oraz otwartością na nasze potrzeby. Realizowane wdrożenie wiąże się również z wprowadzeniem platformy integracyjnej dedykowanej najlepszemu w swojej klasie, zintegrowanemu i wykorzystywanemu w całej grupie rozwiązaniu OSS."
José González Díaz, Dyrektor ds. Transformacji i OSS, Global CTO
Telefónica S.A.
Uzyskaj spójny widok sieci bez nadmiaru informacji, dzięki rozwiązaniu, którego zadaniem jest prezentacja sprzętu i połączeń w kilku warstwach oraz prezentacja informacji dotyczących technologii w warstwie ogólnej.
Nowoczesne rozwiązania do zarządzania zasobami sieci wielodomenowych to fundament inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną. Pozwalają na wydajne wykorzystywanie istniejących zasobów i planowanie nowych inwestycji, które przyniosą korzyści biznesowe.
Jeden spójny widok sieci dla wszystkich domen, technologii, dostawców i warstw pozwala operatorowi zwiększyć efektywność biznesową i obniżyć koszty działalności. Produkt Real-time Network Inventory Management stanowi podstawę wielu procesów biznesowych w firmie telekomunikacyjnej, takich jak centrum zarządzania siecią, działy techniczne, planowania i zaopatrzenia oraz współpracy z partnerami biznesowymi.
Resource & Network Inventory to serce systemu Comarch OSS. Dostarcza dane i informacje wszystkim pozostałym modułom, w tym Planning and Design, Configuration Management, Fault Management, Service Quality Management, Customer Experience Management oraz Business Process Management. Wszystkie dedykowane moduły wykorzystują tę samą bazę informacji, co pozwala na wydajne przetwarzanie danych, a dzięki wyeliminowaniu wielu wyspecjalizowanych interfejsów, skutkuje obniżeniem kosztów działalności.
Comarch Real-time Network Inventory pomaga w utrzymaniu sieci z korelacjami topologicznymi oraz umożliwia identyfikowanie i eliminowanie głównych przyczyn awarii w najbardziej optymalny sposób.
Dzięki nowoczesnej architekturze system Comarch OSS jest zintegrowany ze środowiskiem NFV/SDN w obszarze zarzadzania zasobami, planowania, konfiguracji i zapewniania jakości. Oznacza to, że Comarch OSS to zbiorcze rozwiązanie OSS dla architektur nowych i starszych, rozszerzonych, dynamicznych i zwirtualizowanych.
Bezpieczny i natychmiastowy dostęp do danych z repozytorium informacji o sieci z poziomu urządzeń przenośnych upraszcza proces przeprowadzania inspekcji w terenie i aktualizowania danych na temat lokalizacji fizycznych.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego do poprawy spójności i poprawności danych w naszym systemie pozwala wyeliminować wiele uciążliwych zadań wykonywanych przez ekspertów oraz przyśpiesza proces czyszczenia danych. Jest to podstawa świadczenia usług w dynamicznym środowisku nowoczesnych usług telekomunikacyjnych.
Produkt stale weryfikuje dane i wykrywa niespójności oraz przerwy w świadczeniu usług, umożliwiając automatyzację procesu świadczenia usług. W efekcie usługi są dostarczane szybciej i z większą dokładnością.
Produkt analizuje konwencje nazewnictwa stosowane przez dostawców różnych rozwiązań oraz technologii. Wspiera on proces strategicznego planowania rozbudowy sieci, pomagając architektom i eliminując błędy.
System wspiera proces planowania strategicznego, analizując, jak wdrażać nowe fizyczne i wirtualne komponenty sieci. Dzięki uwzględnieniu dynamicznie zmieniających się priorytetów umożliwia planowanie doraźnego usuwania skutków awarii.
Dzięki połączeniu obu metod możliwe jest dynamiczne wprowadzanie zmian w priorytetach oraz wytycznych stosowanych podczas planowania i konserwacji sieci. Mają one formę zasad, które można stosować w zależności od bieżącej sytuacji w sieci.