Customer Order Management

Customer Order Management System: Podejście oparte na wykorzystaniu katalogu

Comarch Customer Order Management dla firm telekomunikacyjnych usprawnia proces zamawiania produktów z perspektywy klientów. Oferuje funkcje weryfikacji dostępności usług, kompleksowej orkiestracji procesu zamawiania oraz realizacji aż do etapu aktywacji w sieci. Rozwiązanie powiadamia też okoliczne systemy o zmianach dotyczących usług oferowanych klientom, takich jak

  • Ewidencja produktów (PI)
  • System rozliczeniowy (BS)
  • Platforma do zarządzania należnościami (OCS)

Funkcja obsługi zamówień dotyczy różnych produktów, od prostych usług telefonii komórkowej po złożone usługi telefonii stacjonarnej, sieci VPN oraz usługi oparte na sieci 5G. Zamówienia często obejmują elementy dostarczane przez różnych dostawców. Jest to szczególnie ważnie w przypadku świadczenia usług dla firm prowadzących działalność w wielu krajach.

Proces zarządzania zamówieniami klientów jest czasami rozszerzany o etap wyceny wykonywanej przez dostawców. Ma to wpływ na cały proces składania zamówień i związane z tym koszty. Fundamentem systemu jest katalog produktów, a cały proces przepływu zamówień bazuje na uproszczonych parametrach konfiguracji. Użytkownicy otrzymują zaawansowane narzędzie, które bez potrzeby dostosowywania może obsługiwać wspomniane wcześniej zróżnicowane usługi. W zależności do rodzaju zamawianej usługi, mogą być inicjowane dodatkowe kroki (takie jak planowanie terminów lub weryfikacja dostępności).

U podstaw całego podejścia leży koncepcja wielokanałowego zarządzania procesem składania zamówień wspierająca cyfrową ścieżkę zakupową klientów. Na każdym etapie procesu zakupowego przedstawiciele działu obsługi klienta mogą zaprezentować podmiotom zainteresowanym jednolity widok kroków do wykonania oraz wyjaśnić zachowanie systemu. Działanie zainicjowane w jednym kanale można kontynuować lub śledzić za pośrednictwem innych kanałów. Aby umożliwić wydajne zarządzanie procesem składania zamówień, rozwiązanie udostępnia zestaw natywnych pulpitów nawigacyjnych do monitorowania i rozwiązywania występujących problemów.

    Klienci polecają nas:

    "Elementy poprzedniego systemu BSS używanego w KPN wymagały ogromnych nakładów pracy ze strony użytkowników. Ostatecznie postanowiono kupić nowe, zintegrowane rozwiązanie - a Comarch idealnie wpasował się w sformułowane przez nas wymagania."

    Cees Versteeg, Dyrektor ds. IT i Operacyjnych
    KPN

    Przeczytaj więcej

    Korzyści zapewniane przez system Comarch Customer Order Management:

    Centrum obsługi zamówień z różnych źródeł

    Centralna baza, do której trafiają przygotowywane do realizacji zamówienia składane przez klientów i dostawców, bez względu na rodzaj usługi.

    Krótki czas wprowadzenia na rynek i koszty operacyjne 

    Szybkie wprowadzanie ofert dzięki przetwarzaniu zamówień opartych na katalogu.

    Uproszczone i zautomatyzowane procesy biznesowe

    Natywnie zdefiniowane kroki wykonywane automatycznie na podstawie konfiguracji katalogu produktów.

    Ustandaryzowane rozwiązanie

    Funkcje oparte na standardach TMF oraz eksponowanie otwartego interfejsu API w celu uproszczenia procesu integracji.

    How Standardization Can Raise Innovation and Efficiency in Telecoms

    Zobacz nasze wideo!

    Zobacz nasze materiały PDF związane z systemem do zarządzania zamówieniami dla operatorów telekomunikacyjnych!

    Jeśli interesują Cię rozwiązania do zarządzania zamówieniami w telekomunikacji, poznaj te produkty:

    Potrzebujesz porady w doborze produktów?

    Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

    Przejdź do formularza